Gala kontra VIVA c.d.
Wydawnictwa G+J i Edipresse prześcigają się w komunikatach
Po czwartkowym komunikacje wydawnictwa G+J o sukcesie tygodnika Gala i poniedziałkowej odpowiedzi Edipresse (VIVA) wczoraj kolejny komunikat o sukcesach Gali przesłało nam ponownie wydawnictwo G+J Polska.
Zdaniem G+J tygodnik "Gala" odnotowuje ciągły wzrost czytelnictwa. W krótkim czasie uplasował się na drugim miejscu w grupie pism ekskluzywnych i people, i obecnie jest czytany przez 2 174 955 osób*. Tak wysoką pozycję pod względem czytelnictwa tygodnik "Gala" osiągnął w okresie zaledwie dwóch lat od pojawienia się na rynku.
W I poł. 2003 vs. I poł 2002 "Gala" osiągnęła największy wzrost liczby czytelników aż o 10%, podczas gdy czytelnictwo innych pism z tej grupy spadło, przykładowo: "Viva" -1%, "Twój Styl" -14%", "Elle" -16%**.
Rosnące czytelnictwo w połączeniu z atrakcyjną ceną reklamy sprawiły, że "Gala" osiąga najniższe koszty dotarcia do tysiąca czytelniczek (CPT) i wynosi 45 zł, przykładowo "Viva" CPT 52 zł; "Twój Styl" CPT 83 zł, "Elle" CPT 250 zł***. Również w grupach atrakcyjnych dla reklamodawców "Gala" dociera z najniższym CPT****
Tygodnik "Gala" od momentu wejścia na rynek w lipcu 2001 roku sprzedaje najwięcej egzemplarzy w segmencie pism ekskluzywnych i people. Łączna sprzedaż "Gali" w okresie styczeń-kwiecień 2003 wyniosła aż 3 098 126 egz. i jest o 53% większa niż łączna sprzedaż "Vivy"*****. W okresie styczeń-kwiecień 2003 dwutygodnik "Viva" sprzedaje aż o 21,6% mniej egzemplarzy niż w tym samym okresie w roku poprzednim, podczas gdy tygodnik "Gala" sprzedaje tylko o 9,3% mniej egzemplarzy w tym samym okresie, tym samym stabilizując swoją pozycję pod względem ilości średnio sprzedanych egzemplarzy******.
* PBC General, SMG/KRC, 01-06.2003, cała populacja, CCS, n=18 071
** PBC General, SMG/KRC, 01-06.2003, cała populacja, CCS, n=18 071
vs. 01-06.2002, cała populacja, CCS, n=18 228
*** PBC General, SMG/KRC, 01-06.2003, kobiety, CPW, n=9 256; ceny reklam wg cenników na 2003 rok
**** PBC General, SMG/KRC, 01-06.2003, kobiety w wieku 20-49 lat, mieszkające w miastach pow. 100 tys. mieszkańców, dochód gospodarstwa domowego netto powyżej 2 000 zł, CPW, n=618; ceny reklam wg cenników na 2003 rok
***** ZKDP, łączna sprzedaż w okresie styczeń-kwiecień 2003
****** ZKDP, średnia sprzedaż, styczeń-kwiecień 2002-2003.
Dołącz do dyskusji: Gala kontra VIVA c.d.