SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Gazeta Pomorska” nowym liderem sprzedaży dzienników regionalnych

W kwietniu br. liderem nowym średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników regionalnych i lokalnych została „Gazeta Pomorska”, która wyprzedziła „Dziennik Zachodni”. Jedyny wzrost sprzedaży zanotowało „Echo Dnia”, z kolei najwięcej stracił „Dziennik Łódzki”.

Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Pomorskiej” (Media Regionalne) w kwietniu 2014 roku wyniosła 45 981 egz., czyli o 8,04 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl. W kwietniu 2013 roku tytuł ten był drugi.

>>> Zobacz jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Z kolei na drugą lokatę spadł „Dziennik Zachodni” (Polskapresse), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym odcinku czasu zmniejszył się o 11,64 proc. do 45 664 egz.

Na podium znalazł się jeszcze „Głos Wielkopolski” (Polskapresse). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w kwietniu 2014 roku wyniosła 33 107 egz., po spadku o 9,20 proc.

Jedynym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł dziennik „Echo Dnia” (Media Regionalne), który awansował z miejsca dziesiątego na ósme. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym miesiącu zwiększyła się bowiem o 3,81 proc. i wyniosła 23 306 egz.

Z kolei największy spadek zanotował „Dziennik Łódzki” (Polskapresse), który w rankingu zajął miejsce ósme. Średni wynik tej gazety zmalał o 16,37 proc. i ostatecznie wyniósł 25 785 egz.

ZKDP

kwiecień

Wirtualnemedia.pl

2014

2013

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Gazeta Pomorska

52 289

46 321

45 981

58 039

51 839

50 003

Polska Dziennik Zachodni

62 659

45 829

45 664

69 574

51 916

51 679

Polska Głos Wielkopolski

42 097

33 112

33 107

46 581

36 466

36 461

Express Ilustrowany

41 175

31 783

31 783

46 180

35 600

35 600

Polska Dziennik Bałtycki

35 147

27 555

27 435

42 045

32 764

32 676

Polska Dziennik Łódzki

36 883

25 785

25 785

42 459

30 869

30 834

Głos - Dziennik Pomorza

30 560

24 843

24 619

35 006

27 792

27 456

Echo Dnia

32 151

25 071

23 306

31 591

23 886

22 451

Gazeta Lubuska

28 949

23 771

23 208

31 961

26 371

25 344

Dziennik Polski

31 346

22 377

22 192

35 078

26 222

26 037

Gazeta Codzienna Nowiny

25 878

18 918

18 909

30 601

22 311

22 299

Polska Gazeta Wrocławska

26 399

18 443

18 176

32 038

21 081

20 786

Polska Gazeta Krakowska

25 824

18 590

18 074

26 951

20 309

19 644

Nowa Trybuna Opolska

23 442

19 295

17 058

24 952

19 938

17 726

Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski

25 249

17 093

16 730

27 846

19 859

19 149

Nowości - Dziennik Toruński

19 065

14 336

13 972

19 985

15 930

15 572

Kurier Szczeciński

24 336

15 325

13 558

24 446

16 276

14 431

Express Bydgoski

18 428

12 370

11 944

19 453

14 007

13 594

Super Nowości

15 585

9 100

9 100

17 452

10 704

10 704

Gazeta Współczesna

11 365

9 105

8 127

12 354

9 889

8 832

Dziennik Wschodni

11 028

7 644

7 639

11 335

7 963

7 959

Kurier Poranny

9 806

7 725

6 762

9 822

8 320

7 304

Polska Kurier Lubelski

8 327

4 743

4 587

9 111

5 299

4 975

Polska Metropolia Warszawska

11 500

4 106

4 106

12 780

4 887

4 887

 

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Pomorska” nowym liderem sprzedaży dzienników regionalnych

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
:P
LOL - gazety lokalne (niektore) maja sprzedaz 3x wyzsza niz GPC...
A te, ktore maja podobna sprzedaz (ok. 20K0 to naklada maja 2-3x mniejszy...

Ale widac ich nie finansuja SKOKi.
0 0
odpowiedź
User
Ewa
A z Dziennikiem Polskim nikt sobie nie potrafi poradzić. Tak lecącej w dół gazety nie ma w Polsce. Niestety jaki wydawca i naczelny taka sprzedaż. jeśli w Krakowie ktoś potrzebuje marnego szmatławca kupi Krakowską albo Fakt, a tu dorzucają mu 3 byle co wiec wiadomo - w dół pójdzie dalej. Nawet konkursy widać już słabo pomagają dalej leci na pysk
0 0
odpowiedź