Gazeta Prawna w nowym wydaniu
Infor wyda 13 mln zł na "Gazetę Prawną" do końca br., z czego w marcu - 3 mln zł.
Już 27 lutego w kioskach pojawi się nowa Gazeta Prawna, odmieniona zarówno pod względem graficznym, jak i merytorycznym.
Przekształcenia w Gazecie Prawnej są odpowiedzią na zmieniające się potrzeby czytelników oraz sposoby poszukiwania przez nich informacji. Głównym celem zmian jest odświeżenie wizerunku gazety, poszerzenie grupy czytelników, głównie o menedżerów wyższego szczebla, a także zwiększenie przychodów z reklam - podano w komunikacie.
„Pragniemy stworzyć nową jakość na rynku dzienników. Wykorzystaliśmy mocne strony dotychczasowej Gazety Prawnej: praktyczne informacje, użyteczność, bliski kontakt z czytelnikami i dodaliśmy wysokiej jakości informacje gospodarcze: raporty, analizy i komentarze eksperckie. W ten sposób powstała gazeta nowoczesna, użyteczna, przejrzysta i przyjazna dla czytelników. Nowa Gazeta Prawna będzie źródłem praktycznych informacji dla wszystkich od specjalisty, po prezesa międzynarodowej korporacji.” – mówi Jarosław Sroka, Redaktor Naczelny Gazety Prawnej.
Dziennik będzie liczył 40-48 stron. Dotychczasowy podział na żółtą i białą część zastąpią cztery działy tematyczne znajdujące się we wspólnym żółtym grzbiecie głównym: biznes, podatki, praca, prawo gospodarcze. Uzupełnieniem i rozszerzeniem publikacji grzbietu głównego będą tygodniki tematyczne kierowane do wybranych grup odbiorców, odpowiadające ich zainteresowaniom: Księgowość i Podatki (poniedziałek), Firma i Klient (wtorek), Urząd i Finanse (środa), Praca i Ubezpieczenia (czwartek), Prawo i Życie (piątek).
Mocną stroną Gazety Prawnej pozostanie funkcja poradnicza. Będzie ona realizowana przy wykorzystaniu nowatorskich pomysłów, które wzbogacą dotychczasowe formy poradnictwa. Na przykład, w górnej części każdej strony gazety wydzielone zostanie miejsce, gdzie znajdą się odpowiedzi na pytania czytelników. Rozwiązanie to zapewni szybszy dostęp do porad i łatwiejsze ich odszukiwanie.
Zmianie ulegnie również szata graficzna Gazety Prawnej z logo włącznie. Nowa makieta wpisuje się w najnowsze trendy światowe. Gazeta zyskała spójny, przejrzysty układ dzięki uporządkowaniu stron zarówno w grzbiecie głównym, jak i w dodatkach tematycznych. Znacznie polepszy się także nawigacja dzięki wprowadzeniu oryginalnych narzędzi edytorskich, które ułatwiają szybkie przeglądanie i wyszukiwanie interesujących czytelnika treści. Artykułom towarzyszyć będą różnego rodzaju infografiki, wyróżniki, odnośniki, ramki podsumowujące.
27 lutego w nowej szacie zadebiutuje również witryna internetowa www.gazetaprawna.pl. Zyska ona bardziej przejrzystą nawigację i zostanie wzbogacona o rozszerzone serwisy prawno-gospodarcze. Witryna www.gazetaprawna.pl zapewniać będzie stały dostęp do najświeższych informacji, aktualizowanych non-stop przez siedem dni w tygodniu. Jej wyróżnikiem i mocną stroną będą pogłębione komentarze, raporty i analizy.
Zmiany w Gazecie Prawnej oraz ich promocja będą kosztowały w tym roku ok. 13 mln zł. Wydawca zakłada kilkuprocentowy wzrost sprzedaży gazety oraz prawie 50 proc. wzrost sprzedaży wydania internetowego. Dynamika wzrostu przychodów z reklam będzie podobna do osiągniętej w 2005 roku i wyniesie ok. 40 proc.
Dołącz do dyskusji: Gazeta Prawna w nowym wydaniu