„Gazeta Wyborcza” kusi nowych subskrybentów. Pierwszy miesiąc za złotówkę
„Gazeta Wyborcza” (Agora) zaczęła promocję, w której cena jej prenumerata cyfrowa przez pierwszy miesiąc kosztuje tylko złotówkę, a cenę pakietu rocznego obniżono o ponad połowę.
Promocja „Gazety Wyborczej” dotyczy wszystkich wariantów jej subskrypcji cyfrowej. W przypadku Pakietu Podstawowego cena za pierwsze cztery tygodnie wynosi 1 zł, przez kolejne dwa takie okresy - po 9 zł, a dopiero potem - po 24 zł.
Identyczna promocja obejmuje Pakiet Premium: 1 zł przez pierwszy 4-tygodniowy okres, po 9 zł przez kolejne dwa okresy, a następnie standardowa stawka: 36 zł. Natomiast ceny Pakietu Klubowego, standardowo kosztującego 52 zł za 4 tygodnie, obniżono do 9 zł za pierwszy taki okres i do 19 zł za każdy z dwóch kolejnych.
Oferta dotyczy też wariantów rocznych subskrypcji: w przypadku Pakietu Premium cenę za pierwsze 365 dni zmniejszono z 432 do 189 zł, a w przypadku Pakietu Klubowego - z 624 do 299 zł.
Z promocji mogą skorzystać jedynie użytkownicy, którzy przez miniony rok nie mieli wykupionej prenumeraty cyfrowej „Gazety Wyborczej”. Oferta ma być dostępna do 26 grudnia, przy czym Agora może ją przedłużyć.
Na koniec września br. z subskrypcji cyfrowej „Gazety Wyborczej” korzystało 298 tys. użytkowników, o 2 tys. mniej niż przed rokiem. - Wydawcy są w trudnym momencie, w którym koncentrują się nie na bezwzględnej liczbie subskrybentów (my to powtarzamy też od kilku kwartałów), ale na monetyzacji subskrybentów już pozyskanych i na tym, aby nie była to oferta tania. W tym kontekście poziomu naszych subskrypcji, który jest stały w ostatnich kwartałach i oscyluje około 290 tys. - nie oceniamy źle. Wręcz przeciwnie: jeśli udaje nam się podnosić przychody z tego kanału, to w gruncie rzeczy jesteśmy zadowoleni - komentował w połowie listopada Wojciech Bartkowiak, członek zarządu Agory odpowiedzialny za segment prasowy.
Łączne przychody tego pionu, oprócz „GW” obejmującego kilka czasopism, w trzecim kwartale br. wzrosły rok do roku o 2,5 proc. do 56,4 mln zł, a przy spadku kosztów operacyjnych o 11 proc. do 55,9 mln zł rentowność EBITDA poszła w górę z 4,9 mln zł straty do 2,4 mln zł zysku. Według danych Polskich Badań Czytelnictwa we wrześniu br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 37 376 egz., po spadku rok do roku o 18,5 proc.
Grupa Agora w zeszłym kwartale zwiększyła przychody o 36 proc. do 363,5 mln zł, głównie dzięki wzrostowi o prawie połowę przychodów kin Helios. Strata netto firmy zmalała z 24,5 do 13,1 mln zł.
Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” kusi nowych subskrybentów. Pierwszy miesiąc za złotówkę