Gazeta Wyborcza w górę, Dziennik goni Fakt
Rosną wpływy reklamowe Gazety Wyborczej, Dziennika, Super Expressu, traci Rzeczpospolita i Fakt - czyli rynek reklamy w prasie w kwietniu 2007.
"Gazeta Wyborcza" zwiększyła w kwietniu 2007 roku cennikowe wpływy z reklam do 86,45 mln zł, czyli o 8,6 mln zł wobec analogicznego okresu 2006 – wynika z monitoringu gazet codziennych firmy Expert Monitor.
Na drugim miejsce utrzymała się "Rzeczpospolita", która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 16,54 mln zł (1,29 mln zł mniej niż rok wcześniej). Trzecie miejsce przypadło dla "Faktu" – 14,77 mln zł (spadek o 3 mln zł).
Tuż za podium uplasował się "Dziennik" (na rynku od 18. kwietnia 2006) - 13,7 mln zł (1,89 mln zł rok wcześniej).
Wśród gazet regionalnych najwięcej wpływów z reklam zanotował "Dziennik Bałtycki" - spadek z 7,03 mln rok temu do 6,47 mln zł obecnie.
Wszystkie monitorowane gazety codzienne zarobiły w kwietniu 2007 roku 224 972 232 zł wobec 206 893 981 zł w 2006 roku.
bez autopromocji | |
Rok / Miesiąc | IV.2007 |
Główne medium + wyd. lokalne | Wpływy [zł] |
Razem: gazety | 224 972 232 zł |
GAZETA WYBORCZA | 86 452 430 zł |
RZECZPOSPOLITA | 16 541 395 zł |
FAKT | 14 776 008 zł |
DZIENNIK | 13 726 850 zł |
SUPER EXPRESS | 8 767 034 zł |
DZIENNIK BAŁTYCKI | 6 473 220 zł |
GŁOS WIELKOPOLSKI | 6 224 731 zł |
METRO | 5 956 793 zł |
DZIENNIK ZACHODNI | 4 894 266 zł |
SŁOWO POLSKIE GAZETA WROCŁAWSKA | 4 459 994 zł |
bez autopromocji | |
Rok / Miesiąc | IV.2006 |
Główne medium + wyd. lokalne | Wpływy [zł] |
Razem: gazety | 206 893 981 zł |
GAZETA WYBORCZA | 77 825 609 zł |
RZECZPOSPOLITA | 17 835 061 zł |
FAKT | 17 732 770 zł |
SUPER EXPRESS | 7 446 585 zł |
DZIENNIK BAŁTYCKI | 7 039 690 zł |
PULS BIZNESU | 4 854 902 zł |
GAZETA PRAWNA | 4 800 162 zł |
GŁOS WIELKOPOLSKI | 4 551 510 zł |
METROPOL | 4 249 608 zł |
DZIENNIK ZACHODNI | 3 994 421 zł |
dane cennikowe netto, bez autopromocji, źródło: Expert Monitor
Podsumowanie wpływów reklamowych w kwietniu 2007 roku:
z autopromocją | ||
Rok / Miesiąc | IV.2006 | IV.2007 |
Media | Wpływy [zł] | Wpływy [zł] |
Telewizja | 761 148 350 zł | 906 251 042 zł |
Radio | 125 900 228 zł | 137 952 630 zł |
Gazety | 213 204 339 zł | 231 932 104 zł |
Magazyny | 235 817 150 zł | 244 230 625 zł |
Razem | 1 336 070 067 | 1 520 366 401 zł |
Dołącz do dyskusji: Gazeta Wyborcza w górę, Dziennik goni Fakt