Agencja GetHero mniej zyskowna
W ub.r. agencja influencer marketingowa GetHero zwiększyła przychody o 12,7 proc. do 53,4 mln zł. Jej koszty operacyjne podskoczyły o prawie 20 proc., przez co zysk netto zmalał z 3,64 do 1,68 mln zł.
Wpływy sprzedażowe netto GetHero poszły w górę z 48,11 do 56,66 mln zł, a ujemny wynik ze zmiany stanu produktów pogłębił się z -729 tys. do 3,25 mln zł. Przychody krajowe zwiększyły się z 29,36 do 44,33 mln zł, a te z zagranicy zmalały z 18,75 do 12,33 mln zł.
W sprawozdaniu agencja podkreśla, że obsługuje głównie kampanie z udziałem youtuberów i tiktokerów, mając „zawarte umowy na wyłączną obsługę kilkudziesięciu znaczących twórców internetowych, między innymi w oparciu o ich kanały, produkuje i przeprowadza kampanie marketingowe”
Działalność operacyjna GetHero kosztowała w ub.r. 51,11 mln zł, o 19,7 proc. więcej niż przed rokiem (42,69 mln zł). Stanowiące zdecydowaną większość koszty usług obcych wzrosły z 38,47 do 45,15 mln zł.
Nakłady na wynagrodzenia wyniosły w ub.r. 4,44 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - 576,9 tys. zł. Rok wcześniej było to, odpowiednio, 3,19 mln i 347,3 tys. zł.
Koszty amortyzacji wzrosły z 507,3 do 625 tys. zł, a pozostałe koszty operacyjne - ze 183,4 do 253 tys. zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Zysk operacyjny GetHero zmalał z 4,53 do 2,05 mln zł, a zysk netto - z 3,64 do 1,68 mln zł. Agencja nie wypłaci dywidendy swojemu właścicielowi - niemieckiemu koncernowi Webedia Group, cały zeszłoroczny zysk przeznaczono na kapitał zapasowy.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021
Dołącz do dyskusji: Agencja GetHero mniej zyskowna