Brytyjski „Glamour” zmienia się z miesięcznika w półrocznik
Brytyjska redakcja magazynu „Glamour” zapowiedziała, że kończy ze sprzedażą miesięcznika w formie drukowanej. Wydawca zamierza postawić w Wielkiej Brytanii na czytelniczki docierające do magazynu przez jego internetową stronę. Dwa razy w roku będą się ukazywały specjalne wydania „Glamour” zapowiadające sezonowe trendy w modzie.
O zmianach w cyklu wydawniczym brytyjskiego „Glamour” poinformowała stacja BBC, a wydawca potwierdził ten fakt krótko na swoich stronach internetowych.
Według zapowiedzi listopadowy numer „Glamour” będzie ostatnim który pojawi się w kioskach w Wielkiej Brytanii w formule miesięcznika.
W rozmowie z BBC rzeczniczka brytyjskiego „Glamour” wyjaśnia, że wydawca zamierza skupić się na rozwoju elektronicznej wersji magazynu i treściach dostępnych w internecie oraz mediach społecznościowych. Ta decyzja ma zaś wynikać ze zmieniających się nawyków czytelniczek w Wielkiej Brytanii, które coraz częściej poszukują interesujących ich materiałów w sieci, a nie w drukowanych magazynach.
The new Glamour: a fresh, beauty-first attitude to inspire across every aspect of your life https://t.co/ynPPczX5og
— British GLAMOUR (@GlamourMagUK) 6 października 2017
Zgodnie z zapowiedzią papierowa wersja „Glamour” nie zniknie zupełnie z kiosków na brytyjskim rynku. 2 razy do roku (wiosną i jesienią) w sprzedaży mają się pojawiać specjalne wydawnictwa firmowane przez „Glamour” poświęcone trendom w modzie i lifestyle’u na nadchodzące miesiące.
Zmiany w „Glamour” dotyczą w ostatnim czasie nie tylko brytyjskiej wersji magazynu. W połowie września br. Cindi Leive, obecna redaktor naczelna amerykańskiego „Glamour” zapowiedziała odejście z tej funkcji.
Polska edycja „Glamour” w I połowie br. osiągnęła średnią sprzedaż na poziomie ponad 37,1 tys. egzemplarzy, co oznacza spadek rok do roku o z górą 16,9 tys.
Dołącz do dyskusji: Brytyjski „Glamour” zmienia się z miesięcznika w półrocznik