SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

31 milionów stron internetowych korzysta z Google AMP, Facebook przegrywa walkę o odsłony

W pierwszym tygodniu lutego 2018 roku wydawcy uzyskali z Google globalnie 466 milionów odsłon więcej niż w styczniu 2017 roku - wynika z danych firmy analitycznej Chartbeat. Główna zasługa wzrostu ruchu o 40 procent leży po stronie oferowanej przez Google platformy Accelerated Mobile Pages (AMP). W tym samym okresie Facebook przyniósł wydawcom o 200 milionów mniej odsłon niż Google.

Podczas zakończonej w ubiegłym tygodniu konferencji dla deweloperów Google ujawnił, że obecnie 31 mln stron internetowych na świecie wykorzystuje AMP – wprowadzoną jesienią 2015 r. platformę, dzięki której mobilne witryny uruchamiają się szybciej niż inne. Podana liczba oznacza wzrost o 25 proc. w porównaniu z październikiem ub.r.

Jednocześnie Google przytoczył dane firmy analitycznej Chartbeat, z których wynika że tylko w pierwszym tygodniu lutego br. wydawcy na całym świecie zanotowali dzięki Google o 466 mln odsłon więcej niż w styczniu 2017 r., co oznacza wzrost o ok. 40 proc. Google zaznacza, że wzrost ruchu został osiągnięty dzięki wyszukiwarce mobilnej oraz platformie AMP.

Według dostępnych danych w tym samym okresie lutego br. liczba odsłon, które dostarczył wydawcom Facebook zmniejszyła się o ponad 200 mln w porównaniu ze styczniem ub.r.

Zgodnie z analizami Chartbeat w lutym br. platformy mobilne Google wygenerowały ponad miliard odsłon stron internetowych. Desktopowa wersja Google była odpowiedzialna za 530 mln odsłon. Z kolei mobilny Facebook dostarczył stronom 740 mln odsłon.

 

Dołącz do dyskusji: 31 milionów stron internetowych korzysta z Google AMP, Facebook przegrywa walkę o odsłony

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl