Google i Facebook z największymi udziałami w globalnej e-reklamie
Do 146 miliardów dolarów zwiększy się w tym roku wartość globalnego rynku reklamy internetowej - przewiduje firma eMarketer.
Pozycję zdecydowanego lidera rynku pod względem przychodu ze sprzedaży reklam w przestrzeni cyfrowej ma utrzymać Google, z 31,1 proc. udziału w rynku (wobec 31,55 proc. w roku 2013). Drugi ma być Facebook ze wzrostem rynkowego udziału z 5,75 proc. do 7,75 proc.
Kolejne dwie pozycje mają należeć do firm z Chin - Baidu i Alibaby. Pierwszą piątkę ma natomiast zamknąć Microsoft, powiększając swoją przewagę nad Yahoo!.
Google zdecydowanie przewodzi również stawce największych sprzedawców reklam w mobilnym internecie, z prognozowanym przez analityków eMarketera udziałem w globalnym rynku w 2014 roku na poziomie 40,5 proc., znacznie jednak niższym niż w roku 2013 (46,6 proc.). Zyskać ma natomiast znowu drugi Facebook (z 16,6 proc. do 18,4 proc.), jak również Alibaba (z 1,6 proc. do 6,2 proc.) i Baidu (z 2,6 proc. do 5,1 proc.).
Dołącz do dyskusji: Google i Facebook z największymi udziałami w globalnej e-reklamie