„Gość Niedzielny” na czele tygodników opinii, „Gazeta Polska” i „Do Rzeczy” dalej mocno tracą
W lutym 2015 roku większość tygodników opinii zanotowało spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej straciły jak zwykle „Do Rzeczy” i „Gazeta Polska”. Mocno do góry poszła sprzedaż „Wprost”.
Średnia sprzedaż ogółem „Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”) w lutym 2015 roku wyniosła 140 802 egz. Było to o 2,08 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajęła „Polityka” (Polityka), której wynik sprzedażowy zmniejszył się o 1,98 proc. do 115 496 egz. - jednocześnie był to najmniejszy spadek w zestawieniu. Na podium uplasował się jeszcze „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w lutym br. zmniejszyła się o 5,52 proc. i wyniosła 110 896 egz.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 74 994 egz., po spadku o 4,82 proc.
Z miejsca szóstego na piąte awansował tygodnik „Wprost” (AWR „Wprost”) Jego średni wynik sprzedażowy zwiększył się bowiem o 31,24 proc. do 68 152 egz. Ten wzrost to głównie skutek publikacji o Kamilu Durczoku (dowiedz się więcej).
Największy spadek w lutym br., wynoszący 24,37 proc., zanotował plasujący się na siódmej pozycji tygodnik „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 36 844 egz. Niewiele mniej straciło „Do Rzeczy” (Orle Pióro) - jego średni wynik spadł o 23,39 proc.
Wirtualnemedia.pl | luty | |||||
ZKDP | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny | 207 926 | 140 802 | 140 802 | 197 855 | 137 927 | 137 927 |
Polityka | 168 250 | 115 496 | 115 496 | 172 733 | 117 832 | 117 832 |
Newsweek Polska | 165 455 | 110 896 | 110 896 | 175 892 | 117 382 | 117 382 |
W Sieci | 157 093 | 74 994 | 74 994 | 167 982 | 78 794 | 78 794 |
Wprost | 134 979 | 137 042 | 68 152 | 120 490 | 121 871 | 51 928 |
Tygodnik Do Rzeczy | 124 730 | 61 281 | 52 356 | 151 493 | 77 269 | 68 344 |
Gazeta Polska | 109 758 | 37 358 | 36 844 | 134 983 | 49 143 | 48 713 |
Tygodnik Powszechny | 40 125 | 18 386 | 17 974 | 34 000 | 17 310 | 16 897 |
Przegląd | 51 000 | 16 883 | 16 883 | 51 000 | 19 281 | 19 281 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Tygodnik Angora | 468 810 | 303 234 | 303 234 | 490 237 | 318 715 | 318 715 |
W lutym br. w porównaniu do stycznia br. większość tygodników opinii zanotowało wzrosty. Najwięcej zyskał „Wprost” (56,48 proc.), a najwięcej straciła „Polityka” (7,24 proc.).
Wirtualnemedia.pl | 2015 | |||||
ZKDP | luty | styczeń | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny | 207 926 | 140 802 | 140 802 | 207 972 | 142 599 | 142 599 |
Polityka | 168 250 | 115 496 | 115 496 | 178 218 | 124 536 | 124 507 |
Newsweek Polska | 165 455 | 110 896 | 110 896 | 160 444 | 104 636 | 104 636 |
W Sieci | 157 093 | 74 994 | 74 994 | 152 868 | 70 596 | 70 586 |
Wprost | 134 979 | 137 042 | 68 152 | 119 797 | 113 049 | 43 554 |
Tygodnik Do Rzeczy | 124 730 | 61 281 | 52 356 | 129 938 | 59 612 | 50 687 |
Gazeta Polska | 109 758 | 37 358 | 36 844 | 114 682 | 36 780 | 36 245 |
Tygodnik Powszechny | 40 125 | 18 386 | 17 974 | 39 250 | 18 517 | 18 117 |
Przegląd | 51 000 | 16 883 | 16 883 | 51 000 | 16 872 | 16 872 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Tygodnik Angora | 468 810 | 303 234 | 303 234 | 468 819 | 293 062 | 293 062 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Gość Niedzielny” na czele tygodników opinii, „Gazeta Polska” i „Do Rzeczy” dalej mocno tracą