Greenpeace parodiuje kultową, świąteczną reklamę Coca-Coli (wideo)
W najnowszej kampanii reklamowej Greenpeace, która ma zwracać uwagę na zanieczyszczanie oceanów plastikiem sparodiowano kultową już świąteczną reklamę Coca-Coli z ciężarówką.
Pomysł na sparodiowanie reklamy „Holidays Are Coming” powstał wewnątrz Greenpeace. Według badań które przywołuje organizacja, średnio co minutę do oceanów na całym świecie trafia duża ciężarówka plastiku. A Coca-Cola produkuje rocznie ok. 110 mld plastikowych butelek.
Trwający minutę film Greenpeace pokazuje sceny z reklamy Coca-Coli, w której nadjeżdża świątecznie przystrojona ciężarówka pełna napojów tej marki. Sceny, w których widać jak ludzie spotykają się z okazji świąt, przytulają, lepią bałwana itp. są jednak bardzo nieostre. A w tle przewija się masa plastikowych butelek, np. zawieszonych na choince.
Reklama kończy się sceną, w której charakterystyczna dla Coca-Coli ciężarówka przyjeżdża do miasta i magicznie rozświetla miejsce wokół. Ale nie ma napojów. Kierowca zawraca i zrzuca do oceanu cały ładunek plastikowych butelek.
Spot kończy się hasłem „Don't let Coke choke our oceans”.
Reklama powstała we współpracy z agencją Weekend.
Dołącz do dyskusji: Greenpeace parodiuje kultową, świąteczną reklamę Coca-Coli (wideo)
Problemem nie jest Cola, bo w czymś musimy przecież kupować produktu, problemem są dalsze etapy. Tak poza tym, to chyba my tu w PL niezbyt zanieczyszczamy plastikiem oceany (nie twierdzę oczywiście, że to nie jest problem światowy, no bo jest).