Grupa Kino Polska TV: wpływy wzrosły o 5 proc. dzięki kanałom FilmBox, 26,3 mln zł zysku netto
Według wstępnych danych w ub.r. grupa kapitałowa Kino Polska TV w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów zewnętrznych o 5,1 proc. do 211,81 mln zł, a jej zysk netto zwiększył się z 18,56 do 26,28 mln zł. - Obrana przez nas strategia rozwoju daje wymierne rezultaty - podkreśla prezes firmy Bogusław Kisielewski.
Przychody grupy Kino Polska TV wzrosły w ub.r. z 201,59 do 211,81 mln zł, a zysk operacyjny - z 26,1 do 33,95 mln zł.
- Powyższe rezultaty są przede wszystkim efektem wzrostu wyniku segmentu Kanały filmowe marki FilmBox i kanały tematyczne (dynamiczny wzrost sprzedaży na rynkach międzynarodowych). W okresie 12 miesięcy zakończonym 31 grudnia 2020 r. Grupa zanotowała także wyższe wyniki segmentów Kanały marki Kino Polska oraz Stopklatka - podano w komunikacie giełdowym firmy.
Więcej z reklam, dyscyplina kosztowa
Mniej więcej dwie trzecie wpływów grupy Kino Polska TV pochodzi z dystrybucji kanałów w telewizji i internecie, handlu prawami licencyjnymi oraz produkcji telewizyjnej i filmowej. - Przychody generowane przez kanały FilmBox i kanały tematyczne pochodzą w zdecydowanej większości z długoterminowych umów z operatorami platform kablowych oraz cyfrowych, na których są nadawane. Sprzedaż powiększamy dzięki nowym kontraktom i szerokiej obecności na rynkach międzynarodowych - opisuje Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV.
Pozostałą część wpływów firmy generuje sprzedaż oferty reklamowej. - Pomimo trudnego 2020 roku zanotowaliśmy wyższą sprzedaż reklam w segmentach kanałów filmowych marki Filmbox, kanały Kino Polska oraz Stopklatka, choć dynamika wzrostu różnie kształtuje się w przypadku poszczególnych kanałów - informuje Kisielewski.
- Wzrost przychodów przy jednoczesnym utrzymywaniu zdecydowanej dyscypliny kosztowej, pomimo okoliczności związanych z pandemią, przekłada się w ostatecznym rozrachunku na rosnącą marżę i zysk netto. Wstępne dane dotyczące przychodów i zysku za 2020 rok wyraźnie pokazują, że obrana przez nas strategia rozwoju daje wymierne rezultaty - podkreśla szef firmy.
Zysk w górę dzięki dywidendzie z Filmboxu
W zeszłym tygodniu Kino Polska TV podało wstępne wyniki z ub.r. w ujęciu jednostkowym. Spółka osiągnęła wzrost jednostkowych przychodów z umów z klientami o 6,4 proc. do 172,24 mln zł oraz zysku netto z 9,25 do 20,59 mln zł.
Zaznaczyła, że jej zysk netto zwiększył się tak mocno głównie dzięki 11,46 mln zł dywidendy otrzymanej od spółki zależnej Filmbox International.
W trzecim kwartale ub.r. grupa kapitałowa Kino Polska TV osiągnęła wzrost przychodów o 23,1 proc. do 53,4 mln zł, a jej zysk netto poszedł w górę z 1,54 do 6,07 mln zł. Wyniki firmy zwiększyły się też w pierwszych trzech kwartałach ub.r. mimo wiosennego załamania rynku reklamowego, za to nadawane naziemnie Stopklatka i Zoom TV zanotowały wyższe straty.
Kino Polska TV jest notowane na rynku głównym warszawskiej giełdy. Większościowym akcjonariuszem spółki jest SPI International (ma 65,1 proc. kapitału).
Dołącz do dyskusji: Grupa Kino Polska TV: wpływy wzrosły o 5 proc. dzięki kanałom FilmBox, 26,3 mln zł zysku netto