Grupa Nokaut kupuje e-sklep odzieżowy Sugarfree.pl i zmieni nazwę na HubStyle
Grupa Nokaut za 10,6 mln zł kupi 75 proc. udziałów firmy HubStyle sprzedającej sukienki z naturalnych tkanin w swoim sklepie internetowym Sugarfree.pl. Po finalizacji transakcji zmieni nazwę na HubStyle i zamierza stworzyć własną ofertę lifestylową.
Menedżerowie Grupy Nokaut tłumaczą, że poprzez przejęcie HubStyle spółka wejdzie w sektor handlu internetowego, dzięki czemu zdywersyfikuje swoją działalność. - Chcemy jak najlepiej wykorzystać kompetencje Grupy Nokaut do budowania wartości w segmencie e-commerce, który znamy doskonale. Dzięki transakcji wchodzimy w ten segment rynku, który bardzo dynamicznie rośnie i jednocześnie generuje najwyższe marże - podkreśla Wojciech Czernecki, p.o. prezesa Grupy Nokaut.
Przejmowana przez Grupę Nokaut firma HubStyle prowadzi sklep internetowy Sugarfree.pl z szerokim asortymentem sukienek z naturalnych tkanin, głównie polskiej produkcji. Firma chwali się wysokimi marżami (w ub.r. średnia marża brutto na sprzedaży wyniosła 54 proc.), zapewnianiem darmowej i szybkiej dostawy towarów (w kilku największych miastach zakup jest dostarczany nawet w ciągu kilku godzin) oraz dużym wzrostem obrotów (do tej pory w pierwszym kwartale br. liczba zrealizowanych zamówień była 18 razy większa niż rok wcześniej).
Za 75 proc. udziałów HubStyle Grupa Nokaut zapłaci własnymi, nowo wyemitowanymi akcjami o wartości 10,6 mln zł (będzie to 8 549 tys. nowych walorów w cenie jednostkowej 1,24 zł). Decyzję o tej emisji mają podjąć w środę akcjonariusze na nadzwyczajnym walnym zgromadzeniu.
Po finalizacji transakcji Grupa Nokaut planuje zmienić nazwę na HubStyle, a w przyszłości rozwijać portfolio własnych marek lifestylowych.
Przypomnijmy, że na początku ub.r. Grupa Nokaut za 5,9 mln zł kupiła 22,4 proc. udziałów firmy Morizon wydającej serwisy nieruchomościowe (więcej o tym).
Zapowiadany rebranding Grupy Nokaut nie dotyczy porównywarki cenowej Nokaut.pl, ponieważ jej działalność została wcześniej przeniesiona do osobnej spółki. W grudniu ub.r. Nokaut.pl zanotował 1,74 mln użytkowników i 8,87 mln odsłon krajowych (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz wyniki wszystkich czołowych porównywarek).
W pierwszych trzech kwartałach ub.r. Grupa Nokaut osiągnęła 7,76 mln zł wpływów ze sprzedaży i 656 tys. zł straty netto (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: Grupa Nokaut kupuje e-sklep odzieżowy Sugarfree.pl i zmieni nazwę na HubStyle