Grupa WM łączy redakcje, „Gazeta Olsztyńska” bez działów dodatków i korekty, roszady wśród wydawców
Grupa WM, wydawca tytułów prasowych i serwisów internetowych dotyczących Warmii i Mazur, dołączyła do głównego newsroomu zespoły swoich pozostałych tytułów. W „Gazecie Olsztyńskiej” zlikwidowano działy dodatków i korekty, a utworzono dział informacji multimedialnych. Z firmy odeszli pełniący funkcje wydawców Marcin Kuczys i Krzysztof Kwiatkowski, a na podobne stanowiska awansowali Mateusz Przyborowski, Mirosław Wieczorek i Adam Nowiński.
Zmieniona strategia działalności Grupy WM jest wprowadzana od początku września. - Celem jest zwiększenie efektywności poprzez jeszcze większą synergię między różnymi działami naszej firmy i jeszcze lepiej wykorzystać potencjał i pozycję, którą mamy na lokalnym rynku - opisuje prezes firmy Jarosław Tokarczyk w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.
Wydawca zdecydował się do swojego głównego newsroomu, obejmującego zespoły papierowego wydania i serwisu internetowego „Gazety Olsztyńskiej”, dołączyć zespoły wydawanych przez firmę tygodników i bezpłatnej gazety „Nasz Olsztyniak”. Jednocześnie zrezygnowano z działów dodatków i korekty, a utworzono dział informacji multimedialnych.
- Treści w tym dziale będą przygotowywane w innej, atrakcyjniejszej formie. Natomiast „ręczna” korekta jest dla mnie archaizmem, w tym zakresie postawiliśmy na automatyzację redakcyjną - opisuje Jarosław Tokarczyk. - W powiększonym newsroomie będziemy mogli efektywniej zarządzać pracą dziennikarzy i dystrybuować tworzone przez nich treści - dodaje.
Roszady wśród wydawców
W związku z likwidacją działów dodatków i korekty z firmą pożegnało się kilka osób (m.in. szefowa działu dodatków Joanna Markowska), a niektóre przeszły do działu reklamy. Szefem działu informacji multimedialnych został Mateusz Przyborowski, poprzednio przez wiele lat dziennikarz „Gazety Olsztyńskiej”, natomiast szefem tej sekcji w oddziałach firmy został Mirosław Wieczorek.
Jeszcze przed ogłoszeniem nowej strategii z „Gazety Olsztyńskiej” zdecydowali się odejść Marcin Kuczys i Krzysztof Kwiatkowski pełniący funkcje wydawców. Obecnie na to stanowisko awansował Adam Nowiński, który jest też redaktorem naczelnym „Naszego Olsztyniaka”.
- Obecnie do różnych działów firmy, w tym do redakcji, szukamy co najmniej pięciu osób - zaznacza Jarosław Tokarczyk.
Grupa WM nie zamierza sprzedać „Gazety Olsztyńskiej”
Prezes Grupy WM dementuje pogłoski, jakoby te zmiany miały być przygotowywaniem się do sprzedaży firmy. - Na dzień dzisiejszy nie ma planów sprzedaży „Gazety Olsztyńskiej” ani całej Grupy WM - podkreśla.
Według danych ZKDP w lipcu br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Olsztyńskiej” i „Dziennika Elbląskiego” wynosiła 9 385 egz., o 23,6 proc. mniej niż rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: Grupa WM łączy redakcje, „Gazeta Olsztyńska” bez działów dodatków i korekty, roszady wśród wydawców