Gwałtowny spadek sprzedaży audio CD
Według najnowszych badań Nielsen Soundscan, sprzedaż płyt audio CD wyraźnie spada. W tegorocznym okresie świątecznym sprzedano o 21% mniej albumów, niż w analogicznym czasie, w 2006 roku.
W latach 2002-2007 firmy fonograficzne zrzeszone w organizacji RIAA (Recording Industry Association of America) zanotowały spadek sprzedaży o 11,6%. Dalszy wzrost popularności plików wolnych od praw autorskich DRM, dostępnych za pomocą serwisów internetowych, prowadzi do stopniowego spadku sprzedaży tradycyjnych płyt. Klienci coraz częściej rezygnują z zakupu CD z muzyką w formacie audio jako świątecznego prezentu.
Co więcej, trudno już dziś mówić o "albumach" muzycznych. Takie
serwisy jak iTunes, eMusic, czy Amazon MP3, pozwalają na nabycie
pojedynczych utworów, według indywidualnych upodobań internautów.
Wielkie koncerny muzyczne, które tradycyjnie strzegły praw
autorskich, coraz częściej są zmuszone inwestować w Internecie.
Decyzja firmy Warner o udostępnieniu utworów pozbawionych DRM na
stronie Amazon MP3, potwierdza tę tendencję.
Źródło: Ars Technica
Dołącz do dyskusji: Gwałtowny spadek sprzedaży audio CD