Hash.fm wprowadza narzędzie do analityki struktury fanów influencerów
Agencja influencer marketingowa Hash.fm wdrożyła narzędzie do prześwietlenia struktury obserwujących wszystkich instagramerów zgłaszających się do akcji na Fameshopie, internetowym sklepie dla influencerów.
Podstawą do oceny wiarygodności influencera na Instagramie jest analiza struktury jego obserwatorów, czyli społeczności. Sprawdzane jest, jaka część spośród wszystkich obserwujących jest tzw. naturalnymi obserwatorami (czyli kontami prowadzonymi przez realnych użytkowników, nie boty).
Instagramerzy, którzy mają dużą część tzw. nienaturalnych obserwujących, mających znamiona fałszywych kont, kont tworzonych tylko pod sprzedaż czy botów nie są brani pod uwagę w akcjach na Fameshopie (sklepie dla influencerów, prowadzonym przez Hash.fm od lutego tego roku).
Narzędzie pozwala też sprawdzić demografię obserwujących, m.in. określić język, jakim się posługują, a także poziom ich zaangażowania. Zespół Hash.fm weryfikuje dodatkowo Instagramerów pod kątem tego, czy content na ich profilu jest wystarczającej jakości oraz czy pasuje do potrzeb marki.
Weryfikacja influencerów na pierwszym miejscu
- Kwestia weryfikacji kont influencerów na Instagramie to w naszej branży bardzo gorący temat, dużo mówi się o fake kontach, fałszywych obserwatorach, sztucznie zawyżonych zasięgach czy kupowanym zaangażowaniu. My jednak zamiast rozwodzić się nad tematem zakasaliśmy rękawy i w ciągu ostatnich miesięcy pracowaliśmy nad narzędziem, które pozwala nam stanąć przed naszymi klientami i z całą pewnością powiedzieć, że zanim podejmiemy współpracę z instagramerem sprawdzamy cały jego fanbase - komentuje Konrad Traczyk, CEO Hash.fm.
W ubiegłym roku agencja influencer marketingu Hash.fm odnotowała 7,3 mln przychodów, o 3,5 mln więcej niż w roku 2017.
Dołącz do dyskusji: Hash.fm wprowadza narzędzie do analityki struktury fanów influencerów