Heyah wycofuje reklamy z Leninem i przeprasza
Prowadzona od kilku dni kampania reklamowa Heyah wykorzystująca wizerunek Lenina została wstrzymana. Sieć uzasadnia to nieprzychylnymi komentarzami do reklam i „pojawieniem się w dyskusji wątków ideologicznych”.
Reklamy Heyah z Leninem i hasłem „Dawajcie! Nawijajcie!” były emitowane od czwartku. Promowały wprowadzoną właśnie ofertę „60 minut do wszystkich za 1 zł” (przeczytaj więcej i obejrzyj spot). Szybko wywołały negatywną reakcję internautów, którzy masowo krytykowali je m.in. na facebookowym fanpage’u Heyah. Kampanii zarzucano głównie pochwałę komunizmu i Stalina oraz ironicznie sugerowano, jacy zbrodniarze wystąpią w kolejnych reklamach sieci.
>>> Internauci oburzeni reklamą Heyah z Leninem. „Precz z komuną”, „Podpalać ich siedziby”
W poniedziałkowy wieczór Polska Telefonia Cyfrowa, operator Heyah, poinformowała o wstrzymaniu emisji reklam z Leninem. Firma zdecydowała tak „w związku z nieprzychylnymi komentarzami formułowanymi pod adresem kampanii oraz pojawieniem się w dyskusji wątków ideologicznych”.
„Nasza decyzja podyktowana jest wolą poszanowania odczuć odbiorców oraz wynika z zasad etyki biznesu, których przestrzeganie jest dla nas sprawą nadrzędną” - podkreśliła PTC. „Przepraszamy wszystkich, którzy mogli poczuć się w jakikolwiek sposób dotknięci - nigdy nie było to naszym zamiarem” - dodała firma.
PTC zaznaczyła, że w kampanii chodziło tylko o promowanie oferty „60 minut do wszystkich za 1 zł”. Oferta ta mimo wycofania reklam nadal będzie obowiązywać.
Z naszych informacji wynika, że operator zdecydował się wstrzymać kampanię tylko pod wpływem krytyki ze strony internautów. Pod względem prawnym reklamy są bowiem bez zastrzeżeń - nie ma w nich żadnych symboli komunistycznych, dlatego w sądzie trudno byłoby udowodnić, że promują ustrój totalitarny.
Kreację kampanii przygotowała agencja reklamowa G7, a zakupem mediów zajął się dom mediowy Starcom. Za komunikację w internecie odpowiadała agencja Engine, a za działania w social mediach - agencja Interactive Solutions.
Dołącz do dyskusji: Heyah wycofuje reklamy z Leninem i przeprasza