“Hotel 52” z najsłabszą oglądalnością w historii. Serial znika z anteny
Siódmą serię “Hotelu 52” oglądało 1,69 mln widzów, czyli o 600 tys. widzów mniej niż nadawaną rok wcześniej szóstą edycję. Był to najsłabszy wynik produkcji w historii serialu, który znika z anteny Polsatu. Wpływy reklamowe z ostatniej serii wyniosły 15 mln zł.
Siódmy sezon serialu „Hotel 52” był emitowany w okresie od 5 września do 28 listopada br. w czwartki o 21.00. Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że oglądało go średnio 1,69 mln widzów, co przełożyło się na 11,77 proc. udziału wśród wszystkich widzów oraz 11,69 proc. w grupie komercyjnej 16-49.
W paśmie nadawania serialu Polsat zajmował trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem była TVP1, która w tym czasie emitowała końcówkę „Ojca Mateusza” i „Sprawę dla reportera” i miała 20,55 proc. udziału. Na drugim miejscu uplasowały się pozycje TVN, czyli „W11 - Wydział Śledczy ” i „Kuchenne rewolucje” (15,33 proc.). Słabiej od Polsatu wypadła nadająca filmy fabularne Dwójka (7,40 proc.). W grupie komercyjnej Polsat także był na trzeciej lokacie.
Oglądalność “Hotelu 52” na tle konkurencji
| Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Stacja | AMR | SHR % | SHR % |
TVP1 | 2 930 934 | 20,55% | 11,92% |
TVN | 2 187 045 | 15,33% | 17,12% |
Polsat – Hotel 52 | 1 687 189 | 11,77% | 11,69% |
TVP2 | 1 054 753 | 7,40% | 10,15% |
Zakończona właśnie seria “Hotelu 52” miała aż o 590 tys. widzów mniej niż nadawany rok wcześniej szósty sezon, który gromadził średnio 2,27 mln oglądających, a jego udział wynosił odpowiednio 15,99 proc. i 16,22 proc. (więcej na ten temat). Największą oglądalnością cieszyła się emitowana wiosną 2010 roku pierwsza edycja. Oglądało ją 3,08 mln widzów, a jej udział wynosił 20,79 proc. i 22,55 proc.
Widownia “Hotelu 52” sezon po sezonie
|
| Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Sezon | Emisja | AMR | SHR % | SHR % |
I | Wiosna 2010 | 3 076 769 | 20,79% | 22,55% |
II | Jesień 2010 | 2 713 602 | 18,27% | 20,08% |
III | Wiosna 2011 | 2 664 995 | 17,76% | 19,23% |
IV | Jesień 2011 | 2 639 322 | 18,35% | 18,74% |
V | Wiosna 2012 | 2 254 398 | 15,46% | 16,09% |
VI | Jesień 2012 | 2 271 102 | 15,59% | 16,22% |
VII | Jesień 2013 | 1 687 189 | 11,77% | 11,69% |
Wpływy reklamowe z 13 odcinków siódmej serii “Hotelu 52” wyniosły 15,2 mln zł. Dla porównania, szósty sezon przyniósł z reklam mniej, bo 14,1 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
“Hotel 52” miał zakończyć się już po szóstej serii, ale w związku z przerwą w emisji “Przyjaciółek” został przedłużony o siódmy sezon. Z powodu słabych wyników oglądalności zdecydowano, że kolejna edycja serialu nie powstanie (dowiedz się więcej).
Dołącz do dyskusji: “Hotel 52” z najsłabszą oglądalnością w historii. Serial znika z anteny