Huuuge miał w III kw. 24,5 mln USD skorygowanej EBITDA. Mniej na marketing
Huuuge odnotował w III kw. 2022 roku 24,5 mln USD skorygowanego wyniku EBITDA, co oznacza wzrost o 38,7 proc. rdr i o 78,7 proc. kdk - podała spółka w raporcie kwartalnym. Wynik ten jest zgodny z wcześniejszymi szacunkami.
Narastająco, po trzech kwartałach 2022 r. Huuuge miało 240,9 mln USD przychodów, 52,6 mln USD skor. EBITDA i prawie 37 mln USD skor. zysku netto.
"Skorygowany wynik EBITDA za okres pierwszych dziewięciu miesięcy tego roku osiągnął poziom prawie 53 mln USD, co oznacza wzrost o ok. 21 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Jednocześnie rentowność skorygowanego EBITDA wzrosła z 15,3 proc. do 21,8 proc. rok do roku. Jesteśmy zatem na dobrej drodze do utrzymania w wynikach całorocznych poziomu wzrostu skorygowanego EBITDA z pierwszych dziewięciu miesięcy tego roku" - ocenił, cytowany w komunikacie prasowym, wiceprezes ds. finansowych Marek Chwałek.
Skorygowana marża EBITDA za trzeci kwartał 2022 r. wyniosła 31,6 proc. (wobec 19,2 proc. przed rokiem i 17,2 proc. w poprzednim kwartale).
Przychody w trzecim kwartale 2022 r. spadły rdr o 15,7 proc. i o 2,4 proc. kdk do 77,5 mln USD, a skorygowany zysk netto wzrósł o 61,1 proc. rdr do 18,4 mln USD.
Mniejsze wydatki marketingowe
Flagowe tytuły Huuuge wygenerowały w trzecim kwartale 2022 r. przychody rzędu 71 mln USD, co oznacza spadek o 11,9 proc. względem analogicznego kwartału roku ubiegłego i wzrost o 1 proc. kdk.
"Przyczyną spadku przychodów w skali roku były mniejsze wydatki marketingowe, które spowodowały niższy poziom DAU i DPU, jak również wysoka baza porównawcza, biorąc pod uwagę, że w 2021 roku nadal obserwowaliśmy związany z Covid-19 wzrost wskaźników monetyzacji graczy (ARPPU)" - napisano.
Gra Traffic Puzzle wygenerowała w trzecim kwartale 2022 r. przychody w wysokości 5,7 mln USD (co oznacza spadek o 35,2 proc. rdr i o 28 proc. kdk). Jak podano, spadek ten wiązał się z istotnie niższym poziomem wydatków na pozyskiwanie użytkowników w przypadku tej gry.
"Priorytetowym zadaniem Huuuge jest obecnie dalsza poprawa produktu Traffic Puzzle, przy jednoczesnej rezygnacji ze zwiększania nakładów na pozyskiwanie użytkowników na rzecz podnoszenia wskaźników efektywności. W miarę wprowadzania do architektury gry nowych funkcji z zamiarem jej rozbudowy w kierunku tytułu wieloproduktowego, widzimy już pierwsze oznaki, że przyjęte przez nas podejście przynosi zamierzone efekty. Ostatni miesiąc trzeciego kwartału 2022 roku przyniósł już dodatnią rentowność sprzedaży Traffic Puzzle, a obecnie i w kolejnych okresach planujemy utrzymać ten trend" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, współdyrektor generalny Rod Cousens.
Dzienna liczba aktywnych użytkowników (DAU) dla tytułów flagowych zmniejszyła się w trzecim kwartale zarówno w ujęciu rok do roku, jak i kwartał do kwartału. Wskaźnik ten obniżył się o 21,9 proc. rdr, do 354 tysięcy aktywnych użytkowników.
Wskaźnik miesięcznej konwersji dla tytułów flagowych, który obrazuje zdolności spółki do konwersji graczy na płacących użytkowników, wzrósł rdr z 9 proc. do 10,7 proc. w trzecim kwartale 2022.
Udział nowych gier w przychodach ogółem wyniósł ok. 8,5 proc. w trzecim kwartale i 10,7 proc. w okresie trzech pierwszych kwartałów 2022 r.
Dołącz do dyskusji: Huuuge miał w III kw. 24,5 mln USD skorygowanej EBITDA. Mniej na marketing