IAB zmodyfikowała standardy reklam displayowych
IAB Polska zaprezentował zmodyfikowany standard i zalecenia dla internetowych reklam displayowych. Nowe zasady będą obowiązywać od początku przyszłego roku.
Pierwszy standard reklam displayowych, który przygotowała działająca w IAB Polska grupa robocza brand advertising, obowiązuje od września ub.r. (zobacz szczegółowe zasady). - Nowy standard jest odpowiedzią na zmiany, jakie obserwujemy na rynku reklamy display - uzasadnia zasiadająca w tej grupie Katarzyna Jurczak, na co dzień product manager w Grupie Onet.pl. - Reklamodawcom na pewno spodoba się zwiększenie wag dużych formatów, np. halfpage’a , tripple billboardu i formatów emitowanych na warstwie, na czym z pewnością zyska jakość kreacji. W zaleceniach zawarliśmy również informacje na temat emisji kreacji rich mediowych, których jest coraz więcej - opisuje.
- Zmiany w standardzie są wynikiem porozumienia, jakie zostało wypracowane przez naszą grupę, w skład której wchodzą wydawcy, sieci, domy mediowe oraz agencje interaktywne. Z tymi podmiotami pracowaliśmy przez rok nad wyłonieniem najistotniejszych wskaźników, które powinny zostać ustandaryzowane - podkreśla Krzysztof Beniowski, szef grupy brand advertising online.
Standard został stworzony przede wszystkim z myślą o marketerach, którzy mogą dzięki niemu przygotowywać odpowiednie reklamy, akceptowane przez wszystkich wydawców zrzeszonych w IAB Polska. Do końca roku reklamodawcy i wydawcy mają czas na dostosowanie swoich specyfikacji do nowych zasad. Uaktualniony standard zacznie obowiązywać z początkiem 2012 roku.
Dołącz do dyskusji: IAB zmodyfikowała standardy reklam displayowych