IKEA ogłasza przetarg na budżet reklamowy
IKEA uruchomiła przetarg na swój globalny budżet reklamowy.
Obecnie warty około 200 milionów funtów budżet szwedzkiej sieciobsługiwany jest przez należące do holdingu reklamowego WPP Groupdomy mediowe Mediaedge:cia i MediaCom.
IKEA podzieliła pomiędzy te dwie firmy swój budżet w 2005 roku,kiedy rywalizację z nimi przegrał OMD. Mediaedge:cia obsługuje siećm.in. w USA, Kanadzie, Chinach, Belgii, Finlandii, Holandii, Rosjii Szwecji, podczas gdy MediaCom w Danii, Francji, Hiszpanii,Niemczech, Portugalii i Wielkiej Brytanii.
Proces przetargowy nadzorują menedżer sieci Anders Bille orazanalityk biznesowy Eija Nordkvist. Jego rozstrzygnięcie planowanejest nie wcześniej niż we wrześniu tego roku.
IKEA posiada obecnie 296 sklepów w 36 krajach Europy, AmerykiPółnocnej oraz w regionie Azji i Pacyfiku. W ciągu ostatnichsześciu miesięcy sieć otworzyła kolejne placówki m.in. w Austrii,Belgii, Włoszech, Francji, Chinach i Japonii.
źródło: Brand Republic
Dołącz do dyskusji: IKEA ogłasza przetarg na budżet reklamowy