Dyrektor sprzedaży najwięcej zarabia w finansach, 25-40 tys. zł dla dyrektora marketingu
Dyrektor pionu sprzedaży na najwyższe zarobki może liczyć w firmie z sektora finansowego lub z banku. Wynagrodzenia mieszczą się tutaj w przedziale od 32 do 68 tys. zł brutto (przy średniej na poziomie 45 tys. zł brutto) - wynika z raportu Spring Professional.
Na podobny poziom zarobków maksymalnych (dokładnie 55 tys. zł brutto) może liczyć dyrektor sprzedaży w sektorze FMCG, jednak w tym przypadku najniższy poziom wynagrodzenia wynosi 12 tys. zł, a średnia - 20 tys. zł. Wysokie wynagrodzenia otrzymują także dyrektorzy sprzedaży w firmach logistycznych, dla których maksymalnie jest to 40 tys. zł brutto miesięcznie, a minimalnie 25 tys. zł miesięcznie, przy średniej na poziomie 30 tys. zł.
Warto odnotować także stosunkowo wysokie zarobki doradców klienta w branży finansowej, gdzie najwyższy pułap sięga 18 tys. zł brutto, czyli więcej niż pensja minimalna dyrektora sprzedaży w sektorze FMCG, jak również więcej niż przeciętne wynagrodzenie dyrektora sprzedaży w branży technicznej (od 12 do 20 tys. zł brutto ze średnią 15 tys. zł brutto).
Z kolei średnie zarobki dyrektora marketingu wynoszą od 25 tys. do 40 tys. zł brutto miesięcznie. W przypadku brand directora jest to 22-34 tys. zł, a kierownika marketingu - 15-30 tys. zł.
Na wynagrodzenia rzędu kilkunastu tys. zł brutto miesięcznie w sektorze marketingu mogą liczyć menedżerzy, w tym brand manager (5-14 tys. zł), manager marketingu internetowego i e-commerce manager (po 10-20 tys. zł), CRM manager (9-14 tys. zł), social media manager (8-12 tys. zł). Najmniej zarobi marketing associate (1,5-3,5 tys. zł). Z kolei najniższe wynagrodzenie przewidziano dla osób pracujących na stanowisku marketing associate (1,5-35 tys. zł).
Dołącz do dyskusji: Dyrektor sprzedaży najwięcej zarabia w finansach, 25-40 tys. zł dla dyrektora marketingu