INMA Awards: „Metro” z nagrodą, „Gazeta Wyborcza” z wyróżnieniami
Przeprowadzona przez dziennik „Metro” (Agora) akcja „Dzień bez twarzy” zdobyła główną nagrodę w międzynarodowym konkursie INMA Awards. Natomiast dwa wyróżnienia przyznano projektom „Gazety Wyborczej”.
„Dzień bez twarzy” otrzymał główną nagrodę w kategorii marketingowych rozwiązań dla reklamodawców. Akcję w marcu ub.r. dziennik „Metro” przeprowadził wspólnie z firmami Symantec, Asus i Vobis. Celem działań było przypomnienie o problemie przestępstw w sieci i ostrzeżenie internautów przed lekkomyślnym udostępnianiem danych osobowych.
W ramach akcji kolporterzy rozdawali „Metro” ubrani w specjalne białe maski, symbolizujące utratę tożsamości w wirtualnym świecie. Tego samego dnia dziennik ukazał się w obłożeniu reklamowym poświęconym kampanii.
Z kolei wyróżnienia przyznano „Gazecie Wyborczej za dwa projekty: kampanię wizerunkową „Wyborcza. Gazeta od ważnych tematów” i debiut rynkowy „Książek. Magazynu do czytania”. Akcja „Wyborcza. Gazeta od ważnych tematów” zajęła drugie miejsce w kategorii wykorzystanie wyjątkowego charakteru prasy do podnoszenia czytelnictwa. Działania, realizowane od września do końca ub.r., wspierały wprowadzenie jesiennych zmian w wydaniach „Gazety Wyborczej” oraz podkreślały jej opiniotwórczą rolę (więcej na ten temat). W akcji - obejmującej telewizję, radio, kina i outdoor - wzięło udział 11 dziennikarzy i komentatorów dziennika, m.in. Adam Michnik, Ewa Milewicz, Adam Wajrak, Dominika Wielowieyska i Jarosław Kurski.
Natomiast debiutowi przygotowanego przez redakcję „Gazety Wyborczej” pisma „Książki. Magazyn do czytania” przyznano trzecie miejsce w kategorii Nowa marka/produkt/poszerzanie grupy czytelniczej. Pierwszy numer „Książek” ukazał się w połowie czerwca ub.r., czemu towarzyszył start akcji „Czytamy w Polsce” oraz serwisu internetowego wyborcza.pl/książki.
Wyniki INMA Awards 2012 ogłoszono w nocy z wtorku na środę w Los Angeles podczas światowego kongresu organizacji skupiającej wydawców i redaktorów gazet z ponad 80 krajów. Jury konkursu oceniało ponad 540 projektów redakcyjnych, promocyjnych i sprzedażowych zgłoszonych przez 141 gazet z 34 krajów.
Dołącz do dyskusji: INMA Awards: „Metro” z nagrodą, „Gazeta Wyborcza” z wyróżnieniami