Instagram „po cichu” testuje reklamy do 3D Touch i Apple Pay
Według nieoficjalnych doniesień Instagram testuje nowy format reklam, który daje nowe możliwości zakupu dzięki technologiom 3D Touch i Apple Pay stosowanym w nowych iPhone’ach. Oficjalnie platforma nie potwierdza jednak tego.
O testach nowego sposobu reklamowania produktów na Instagramie poinformował serwis Digiday, powołując się na anonimowe źródła w jednej z agencji reklamowych, która ma brać udział w takich próbach.
Chodzi o wykorzystanie do promowania marek i towarów możliwości, jakie daje wbudowana w nowe iPhone’y technologia 3D Touch (wcześniej znana jako Force Touch). Pozwala ona użytkownikowi na większą niż dotąd interakcję z reklamą. Na przykład w przypadku promocji oferującej więcej niż jeden produkt użytkownik, po dłuższym naciśnięciu na konkretną ikonę może zobaczyć wszystkie reklamowane towary i uzyskać informacje na temat tego, który go najbardziej interesuje.
Z kolei zastosowany w iPhone’ach system płatności Apple Pay ma umożliwiać klientom szybkie dokonanie transakcji i zakup wybranego wcześniej produktu.
Instagram nie potwierdził na razie doniesień Digiday. W skierowanym do serwisu komunikacie oświadczył, że chociaż przygląda się bacznie segmentowi e-commerce, to obecnie nie prowadzi specjalnych prób nowych rozwiązań reklamowych skierowanych do użytkowników sprzętu marki Apple.
Pod koniec września br. Instagram poinformował, że miesięcznie odwiedza go ponad 400 milionów internautów, a 75 proc. użytkowników jest spoza Stanów Zjednoczonych.
Dołącz do dyskusji: Instagram „po cichu” testuje reklamy do 3D Touch i Apple Pay