SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Instagram wprowadza reklamy w Wielkiej Brytanii

Wielka Brytania to drugi kraj po USA, w którym Instagram wprowadzi możliwość umieszczania reklam na swoich stronach. Na razie tylko dla wybranych firm.

Wśród partnerów zaproszonych przez Instagram do udziału w pilotażowym programie umieszczania reklam w tym serwisie znalazły się Starbucks, Cadbury, Channel 4, Rimmel London, Sony Music, Estee Lauder i Waitrose.

- Wybór firm nie jest przypadkowy, chodzi bowiem o marki, które już od dawna prowadzą rozmaite działania promocyjne w serwisie i dobrze znają jego specyfikę - powiedział dziennikowi „The Guardian” James Quarles, szef ds. rozwoju w Instagramie.

Reklamy mają się pojawiać na głównej tablicy wraz z innymi postami, jednak zostaną oznaczone specjalną etykietą w prawym górnym rogu każdego wpisu. Podobnie jak inne treści napotykane w serwisie użytkownik będzie mógł polubić, udostępnić lub ukryć konkretną reklamę.


     
Starając się złagodzić spodziewane nieprzychylne reakcje użytkowników na wprowadzenie reklam Instagram obiecuje, że posty promocyjne będą starannie dobierane, ciekawe i opatrzone zdjęciami wysokiej jakości. Dla przykładu pierwsza reklama firmy Waitrose będzie się składała z zachęcających fotografii potraw, Rimmel London pokaże zdjęcia kobiet nakładających makijaż, a Channel 4 będzie promował dwa interesujące nowe seriale telewizyjne. Na razie nie wiadomo czy i kiedy reklamy pojawią się także w innych, oprócz USA i Wielkiej Brytanii, lokalnych wersjach serwisu.

Obecnie Instagram ma ponad 200 mln użytkowników miesięcznie, do tej pory umieszczono w nim ponad 20 mld zdjęć. Wielka Brytania jest jednym z pięciu krajów, w których serwis cieszy się największą popularnością. Zdaniem ekspertów z polskich agencji interaktywnych w Instagramie drzemie duży potencjał reklamowy, trzeba jednak mieć pomysł na jego umiejętne wykorzystanie (więcej informacji tutaj).

Dołącz do dyskusji: Instagram wprowadza reklamy w Wielkiej Brytanii

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl