Internauci kontra Jarosław Kuźniar, czyli o deklaracji odejścia z TVN24
Firma NewsPoint przeanalizowała działania w internecie zwolenników i przeciwników Jarosława Kuźniara, który zadeklarował w jednym z porannych programów TVN24, że odejdzie ze stacji jeśli tysiąc widzów napisze, że powinien to zrobić.
W miniony wtorek 21 lutego, w porannym programie TVN24 Jarosław Kuźniar przeczytał krytycznego maila jednego z internautów oburzonego poziomem dziennikarzy stacji. Autor wiadomości sugerował, że zarówno Kuźniar, jak i dwaj inni dziennikarze TVN24, powinni pożegnać się ze stacją.
Mail brzmiał następująco:
„Czy wy Morozowski, Kuźniar, Rymanowski wiecie o tym, że jesteście tak prymitywni, że powinniście prowadzić jakieś wiejskie imprezy, a nie w telewizji się przedstawiać i to jest odczucie tysięcy widzów.”
Dziennikarz odparł, że jeśli „tysiąc widzów tak napisze, odejdę”. Zaraz po wyemitowaniu tego fragmentu w internecie ruszyła lawina postów i komentarzy, na Wykopie umieszczono filmik z deklaracją dziennikarza, a na Facebooku powstało specjalne wydarzenie pod nazwą „Zwalniamy Jarosława Kuźniara z TVN24”, gdzie internauci mogą umieszczać swoje apele o zwolnienie dziennikarza. W ciągu dwóch dni zadeklarowało się ponad 3 tys. internautów biorących udział w wydarzeniu.
>>> Jarosław Kuźniar o „zwalniających” go z TVN 24: masochiści, smutna prawica
W raporcie postanowiono przyjrzeć się działaniom zwolenników i przeciwników dziennikarza w internecie. Jeszcze w dniu deklaracji dziennikarza odnotowano łącznie 481 publikacji, głównie popierających deklarację dziennikarza o odejściu. Kolejnego dnia pojawiły się 134 publikacje.
Wykres – liczba publikacji, N=615
Najwięcej komentarzy w ciągu dwóch dni, w których przeprowadzono badanie, pojawiło się na mikroblogach. Internauci komentowali wyzwanie Jarosława Kuźniara oraz udostępniali wzajemnie filmiki z deklaracją.
Wykres – typy portali, N=615
Najwięcej komentarzy zawierających słowo „Kuźniar” we wszystkich odmianach pojawiło się na Twitterze (357). 106 razy komentowano sprawę na Facebooku, a 52 razy na serwisie Wykop.pl, głównie udostępniając sobie filmik z deklaracją dziennikarza.
Wykres – nazwy serwisów
Przykładowe komentarze
Badanie zostało wykonane metodą analizy danych. Jako materiał badawczy uwzględniono posty z 1 mln domen w social media oraz z ponad 4 000. W pierwszym przypadku uwzględniono posty zawierające frazę „Kuźniar” we wszystkich odmianach, w drugim - artykuły zawierające słowo „Jarosław Kuźniar” we wszystkich odmianach. Analizowane teksty zostały opublikowane w sieci w dniach 21-22.02.2012 r.
Dołącz do dyskusji: Internauci kontra Jarosław Kuźniar, czyli o deklaracji odejścia z TVN24
Wszystkiego najlepszego!
Jak zwykle reklama X Factor.
Więcej bez zahamowań na:
www.krajw15minut.blox.pl