Jacek Kurski: TVP nie zamierza ścigać się ze stacjami komercyjnymi. Misja ważniejsza od oglądalności
Powrót wysokiej kultury, ambitnej rozrywki i uczciwej publicystyki – zapowiada Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej, i podkreśla, że tym zamierza wygrywać ze stacjami komercyjnymi. Telewizja publiczna przedstawiła wiosenną ramówkę, która zacznie obowiązywać od marca. Na antenie TVP1 pojawi się więcej programów kulturalnych i sportowych, wróci telewizja śniadaniowa i utworzone zostanie nowe pasmo dla seniorów.
– To będzie budowa wielkiej uczciwej misyjnej telewizji odwołującej się do tego, co w Polakach najlepsze, najszlachetniejsze, co buduje naszą wspólnotę i co nas łączy, a nie ściganie się z telewizjami komercyjnymi na schlebianie niskim gustom – zapowiada Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej.
W wiosennej ramówce prezes zapowiedział m.in. przeznaczenie więcej czasu antenowego na kulturę. Na antenę powrócić ma m.in. „Pegaz”. Jacek Kurski zapowiada też zaangażowanie TVP w realizację nowych spektakli Teatru Telewizji (6–8 rocznie). Koszt wyprodukowania jednego szacowany jest na 600-700 tys. zł. Uzupełnieniem tej propozycji miałyby być retransmisje kameralnych spektakli z małych teatrów w Polsce (koszt ok. 100 tys. zł).
– Jeżeli się odwołamy do tego, co w Polakach najlepsze, to jestem przekonany, że na tym wygramy i taka będzie telewizja publiczna – przekonuje Kurski. – Powrót wysokiej kultury, ambitnej rozrywki, uczciwej publicystyki, ciekawych informacji, mam nadzieję, że również i sportu na antenie.
Ekonomia ma być reprezentowana przez program Jacka Łęskiego „Chodzi o pieniądze”, który emitowany będzie w co drugi czwartek wieczorem.
Jacek Kurski zapowiedział także utworzenie dwóch krótkich pasm w programach porannym i wieczornym, w których TVP gościłaby ważne osoby z życia politycznego, społecznego, publicznego, które mogłyby być cytowane przez inne media.
– Moim marzeniem jest również powrót „Sportowej Niedzieli” – magazynu podsumowującego wydarzenia weekendu. Nie rozumiem, dlaczego sportu nie ma na wielkiej antenie Jedynki w weekend - mówi prezes TVP.
Dołącz do dyskusji: Jacek Kurski: TVP nie zamierza ścigać się ze stacjami komercyjnymi. Misja ważniejsza od oglądalności