Duże zmiany na transponderach satelitarnych Canal+
W poniedziałek szereg polskich kanałów zmieniło parametry na Hot Birdzie 13E. Objęły one także niekodowane stacje. Tak stało się w przypadku kanałów Grupy MWE, Red Carpet TV i Active Family. Są one teraz nadawane wyłącznie z tego samego transpondera, co Canal+ Premium czy Canal+ Sport.
Od 24 października Antena HD (drogą satelitarną nadaje w jakości SD), Nuta.TV, Nuta Gold, Power TV, TVC i Home TV nie są już nadawane z transpondera 10,892 GHz, polaryzacja H, SR=27500, FEC=3/4. Jak zauważył SAT Kurier, emisja jest teraz prowadzona wyłącznie z transpondera 11,278 GHz, polaryzacja V, SR=27500, FEC: 3/4. Spośród stacji Michała Winnickiego jedynie Home TV jest kodowana. Pozostałe drogą satelitarną są FTA.
Red Carpet TV i Active Family także zmieniły transponder
Od poniedziałku jedynie z transpondera 11,278 GHz można oglądać także Red Carpet TV HD (FTA) i Active Family. Z tej pojemności prowadzona jest też emisja Canal+ Now, Eleven Sports 4, Canal+ Premium, Canal+ Sport, National Geographic Polska, MiniMini+ i Eurosport 1.
Wcześniej Red Carpet TV HD dodatkowo był dostępny z transpondera 10,834 GHz, polaryzacja V, SR=27500, FEC=3/4. Obecnie, według portalu Lyngsat, korzysta z niego tylko Music Box Polska. Do poniedziałku Active Family można było oglądać także z transpondera 10,719 GHz, polaryzacja V, SR=27500, FEC=3/4. Obecnie jedyną dostępną stacją z transpondera 110 jest TVP Info HD.
Niewykluczone, że trwają przygotowania do zrobienia miejsca na satelicie dla TVP 4K, który zostanie reaktywowany z okazji mundialu w Katarze. Kanały w tej jakości obrazu zajmują znacznie więcej pasma satelitarnego niż stacje w HD (wysokiej rozdzielczości) czy SD (standardowej rozdzielczości). W 2018 roku i w 2021 roku platforma Canal+ oferowała TVP 4K. Konkurencyjny Polsat Box wówczas nie miał w ofercie dekoderów 4K i nie oferował tej stacji.
Canal+ nie podaje liczby abonentów
Grupa Canal+, która „wypożycza” miejsce na satelicie wielu polskim kanałom telewizyjnym w pierwszych dziewięciu miesiącach 2022 roku odnotowała wzrost przychodów o 1 proc. w porównaniu do trzech pierwszych kwartałów 2021 roku. Przychody wyniosły 4,292 mld euro. Za taki wynik odpowiada m.in. wzrost zapotrzebowania na płatną telewizję w rozwijających się krajach, gdzie coraz więcej inwestuje Canal+.
Zobacz także: Blisko 50 kanałów bez emisji w HD. „Relikt odległej przeszłości”
Mniej optymistycznie wyglądały już wyniki finansowe w III kwartale. Canal+ Group o 3,3 proc. w porównaniu z III kwartałem ub.r. Wówczas wyniosły 1,467 mld euro, a teraz 1,419 mld euro. Na francuskim rynku przychody Canal+ Group w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 1,3 proc., a na zagranicznych rynkach o 6,3 proc. W III kwartale we Francji spadły o 3,5 proc., natomiast na pozostałych rynkach wzrosły o 1,5 proc. Nie podano danych odnośnie liczby abonentów i subskrybentów. Pod koniec I półrocza br. firma informowała, że ma ich 23,9 mln. Ostatnie dane z Polski pochodzą sprzed roku, kiedy Canal+ miał 2,7 mln klientów.
Dołącz do dyskusji: Duże zmiany na transponderach satelitarnych Canal+