Sportowy serwis streamingowy w ofercie Canal+
Grupa Canal+ nawiązała we Francji współpracę z serwisem streamingowym DAZN. Dzięki niej wybrani abonenci będą mogli oglądać transmisje sportowe z jego oferty. Subskrybenci DAZN zyskają z kolei dostęp do stacji Canal+ Ligue 1.
Dzięki porozumieniu bez dodatkowych opłat DAZN będzie dostępny w pakietach Sport+, Canal+ Sport, Friends & Family, Integrale, Integrale+. DAZN na rynku francuskim posiada prawa do Ligi Mistrzyń UEFA, La Ligi, Bundesligi, USA NSWL, Junior Premier League, a także szereg licencji na transmisje ze sportów walki. Subskrybenci DAZN z Francji zyskają z kolei dostęp do kanału Canal+ Ligue 1 z wybranymi meczami ligi francuskiej. Główny pakiet do tych rozgrywek w tym kraju wciąż posiada serwis streamingowy Amazon Prime Video.
Kanał ze sportami kobiecymi dostępny w Canal+
Dodatkową korzyścią płynącą z umowy między DAZN i Canal+, jest zaoferowanie w serwisie streamingowym MyCanal (odpowiedniku polskiego Canal+ online) francuskiej grupy stacji DAZN 1. W jej ofercie znajdują się najpopularniejsze rozgrywki sportowe z udziałem kobiet. W ramówce można znaleźć mecze piłki nożnej, sporty walki, a także programy dokumentalne. Grupa Canal+ poinformowała w komunikacie, że dzięki umowie umacnia pozycję głównego dostawcy treści sportowych w Europie. Firmy, która inwestuje w transmisje sportów kobiecych i sportów walki.
W zeszłym roku przychody DAZN wyniosły 2,3 mld dol., czyli o 70 proc. więcej niż w 2021 roku. Platforma zakończyła 2022 rok z 15 mln płatnych użytkowników na całym świecie. Strata DAZN wzrosła z 1,4 mld dol. w 2021 roku do ponad 2 mld dol. w 2022 roku. W zeszłym roku platforma pozyskała 75 nowych licencji sportowych. W Polsce DAZN wystartował 2 lata temu, skupiając się na sportach walki. Subskrypcja kosztuje 39,99 zł miesięcznie, choć początkowo klienci platformy płacili tylko 7,99 zł.
W pierwszym półroczu 2023 roku liczba abonentów i subskrybentów Canal+ na całym świecie zmniejszyła się o ponad 500 tys. do 25 mln. Spadki dotyczą głównie Afryki oraz Azji Południowo-Wschodniej. Na rynkach europejskich z wyłączeniem Francji liczba klientów wzrosła z 15,8 mln do 16,1 mln.
Po raz kolejny przy okazji prezentacji wyników Videndi i Canal+ nie podano danych w odniesieniu do polskiego rynku. Na koniec czerwca 2020 roku Canal+ miał w Polsce 2,7 mln abonentów. W serwisie korporacyjnym firmy widnieje od dłuższego czasu taka sama liczba.
Canal+ Polska także agregatorem innych platform
Canal+ ma we Francji umowy z Disneyem, Paramount Pictures, Sony Pictures, Universal Pictures i Warner Bros. Pokazuje też rozgrywki m.in. Premier League, Ligi Mistrzów, MotoGP, Top 14 i Formuły 1. Abonenci platformy cyfrowej Canal+ w Polsce mogą wykupić dostęp do serwisów streamingowych: HBO Max, Netflix, Player i Viaplay. Konkurencyjny Polsat Box sprzedaje HBO Max i Disney+.
Canal+ Polska ma w ofercie wszystkie mecze PKO BP Ekstraklasy, a dzięki sublicencjom i innym licencjom 2 wybrane spotkania Premier League, 5 meczów La Ligi, 6 wybranych meczów w kolejce Ligue 1 Uber Eats, wybrane mecze NBA, 2 najatrakcyjniejsze mecze w rundzie PGE Ekstraligi i 50 turniejów w sezonie WTA Tour.
Dołącz do dyskusji: Sportowy serwis streamingowy w ofercie Canal+
[url=http://www.goyardhandbag.us.org]goyard bag[/url]