Paramount+ ma 43 miliony użytkowników. „Top Gun: Maverick” lokomotywą dla Paramount
Koncern Paramount Global podał, że na koniec drugiego kwartału 2022 roku liczba użytkowników prowadzonych przez niego serwisów VoD wzrosła globalnie do 64 mln. Platforma Paramount+ zwiększyła bazę abonentów do 43 mln, zaś film „Top Gun: Maverick” okazał się prawdziwym przebojem, także w wymiarze biznesowym.
Serwis Paramout+ to platforma VoD należąca do koncernu Paramount Global (ppoprzednio ViacomCBS), który jest także właścicielem platformy Showtime. Paramount+ (wcześniej CBS All Access) zadebiutował na początku marca 2021 r. Platforma opiera się na trzech filarach - transmisjach sportowych na żywo, programach informacyjnych oraz bogatej ofercie rozrywkowej - filmach, serialach, dokumentach i programach dla dzieci.
W USA dostęp do serwisu na miesiąc kosztuje 4,99 dol. w wersji podstawowej i 9,99 dol. za opcję premium. Według nieoficjalnych informacji Paramount+ ma się pojawić m.in. w Polsce pod marką SkyShowtime.
Subskrybenci w górę, finanse w dół
Teraz Paramount Global podał wyniki biznesowe za drugi kwartał 2022 r. Koncern miał prawie 64 mln abonentów streamingu na całym świecie na koniec czerwca br., co oznacza wzrost w porównaniu z ponad 62 mln na koniec marca. W ostatnim okresie dodano 5,2 mln abonentów, co zostało częściowo zrównoważone usunięciem 3,9 mln subskrybentów w Rosji, w związku z inwazją tego kraju na Ukrainę.
Czytaj także: Jon Farrar szefem programowym SkyShowtime. Przygotowania do europejskiej ekspansji
Przychody Paramount przekroczyły oczekiwania Wall Street z 19-procentowym wzrostem do 7,78 mld dol., dzięki 126-procentowemu wzrostowi w jednostce filmowej, napędzanemu przez niedawne premiery hitów, takie jak „Top Gun: Maverick”, i pomimo spadku przychodów z reklam w jednostce mediów telewizyjnych.
Skorygowany dochód operacyjny koncernu w drugim kwartale br. spadł o 22 proc. do 963 mln dol., ze względu na wzrost inwestycji w streaming. Z kolei kwartalny zysk netto spadł z 995 mln dol. w analogicznym okresie poprzedniego roku, do 358 mln dol.
Firma wyszczególniła w swoich wynikach, że platforma Paramount+ dodała 4,9 mln abonentów w okresie marzec-czerwiec br., co zostało częściowo zrównoważone przez usunięcie 1,2 mln subskrybentów z Rosji, aby osiągnąć ponad 43 mln abonentów, w porównaniu z ok. 39,6 mln na koniec marca.
Czytaj także: Disney+ porozumiał się z operatorem telekomunikacyjnym
- Paramount+ zdobył najwięcej subskrypcji, a także zanotował najwięcej przyrostów abonentów brutto i netto spośród wszystkich krajowych usług streamingowych premium w kwartale – zaznaczono w komunikacie. - Wzrost abonentów Paramount+ był częściowo napędzany przez udane premiery na rynkach międzynarodowych, w tym w Wielkiej Brytanii, Irlandii i Korei Południowej.
Dołącz do dyskusji: Paramount+ ma 43 miliony użytkowników. „Top Gun: Maverick” lokomotywą dla Paramount