Od 1 marca dwa nowe kanały po polsku. Dwa kolejne czekają na decyzje KRRiT
Grupa MWE kończy przygotowania do uruchomienia czterech stacji. – Kanały Pogoda24.TV i Junior Channel ruszają 1 marca. Pozostałe ruszą, gdy otrzymamy koncesje z KRRiT – informuje Wirtualnemedia.pl Michał Winnicki, właściciel firmy. Po stosowanych decyzjach regulatora na rynku mają pojawić się jeszcze Szlagier.TV i TVC Super.
We wrześniu ub.r. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przyznała koncesję kanałom Pogoda24.TV, Zakupy24.TV i Junior Channel. Z prezentacji programowej przesłanej Wirtualnemedia.pl wynika, że pierwsza stacja ma zapewniać całodobowy serwis pogodowy. Na antenie będą pojawiać się bieżące oraz długoterminowe prognozy do 30 dni i roczne. Program będzie nadawany głownie ze studia w Szczecinie, ale stacja ma też nagrywać treści z udziałem gwiazd w Warszawie. Codziennie o godz. 9 i 17 będzie nadawany cykl „Nie igraj z naturą”, poświęcony kataklizmom. O godz. 22 będzie natomiast można oglądać „Inżynieryjne katastrofy”. To pierwszy kanał pogodowy od zakończenia nadawania TVN Meteo Active (2015-2017), a wcześniej TVN Meteo (2003-2015). Stacje tego typu wciąż działają w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Francji.
- W programie będą rozpowszechniane audycje przedstawiające prognozę pogody w Polsce i na świecie. Informacje będą przekazywane za pomocą interaktywnych map, zapowiedzi meteorologicznych oraz wejść prezenterskich. Dodatkowo, informacje pogodowe będą przedstawiane na pasku informacyjnym. W programie obecne będą także transmisje na żywo z kamer umieszczonych w najciekawszych miejscach Polski m.in. na plażach i w górach. W zależności od pory roku pojawią się również informacje o smogu, śniegu, temperaturze i jakości wody w najpopularniejszych kąpieliskach. Ponadto, w programie pojawią się również wejścia prezenterskie na żywo z najciekawszych imprez okolicznościowych np. dożynek czy dni miast. Audycje powtórkowe zajmą 90% tygodniowego czasu nadawania programu - czytamy w decyzji KRRiT.
Kanał dziecięcy z elementami edukacyjnymi
Nowe kanały mają być dostępne w sieciach kablowych, serwisach streamingowych, na multipleksach lokalnych i eksperymentalnych Grupy MWE. Takowe działają w Jeleniej Górze (MUX-L1), w Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim (MUX-L3) oraz we Wrocławiu i Świdnicy (MUX-L4). Firma czeka też na zgodę Urzędu Komunikacji Elektronicznej, która pozwoli na wznowienie działalności multipleksu eksperymentalnego w Szczecinie.
Marcową nowością będzie też Junior Channel, który ma być adresowany do widzów od 3 do 12 roku życia. W ofercie ma znaleźć się produkcja „CoComelon”. (emisja codziennie 6.00-8.00, 11.00-14.00, 19.00-22.00). Ma angażować całą rodzinę w zabawne oraz edukacyjne treści. „Autobus Buster” (emisja 8.00-11.00, 14.00-19.00, 22.00-1.00) ma z kolei pomagać dzieciom w nauce kolorów, kształtów i liczb.
- W ofercie Junior Channel znajdą się audycje dla dzieci, w tym w szczególności seriale animowane. Będą to zarówno produkcje polskie, jak i zagraniczne. Bardzo nam zależy, aby oferta programowa była bezpieczna, pozbawiona przemocy. Początkowo zamierzamy emitować kultowe audycje dla dzieci z dawnych lat, na których wychowały się całe pokolenia. Ofertę programową będziemy stopniowo rozszerzać o coraz nowsze produkcje. Planujemy również produkcję własnych audycji dla dzieci, w tym w szczególności treści poświęcone edukacji. Chcemy promować nie tylko oglądanie seriali animowanych, ale także czytanie książek dla dzieci, dlatego każdego dnia będziemy emitować audycję, w której prezenter będzie czytał książki dla dzieci na dobranoc. W dalszym etapie chcemy również wprowadzić audycje poświęcone nauce języka angielskiego dla najmłodszych - zapewnił wnioskodawca KRRiT.
Start Szlagier TV i TVC Super po decyzjach KRRiT
Na koncesję KRRiT czeka Szlagier TV, który ma nadawać 24 godziny na dobę. Ramówka będzie skoncentrowana na muzyce śląskiej, folkowej, romskiej i góralskiej. Takie kanały cieszą się popularnością na przykład w Bułgarii, Niemczech czy w krajach byłej Jugosławii. Z prezentacji Grupy MWE wynika, że codziennie od 9.00 do 12.00 i od 15.00 do 18.00 stacja ma pokazywać pasmo „Szlagierowe naj z naj!”. Codziennie od 12.00 do 15.00 oraz w dni powszednie od 18.00 do 21.00 będzie można z kolei oglądać „Szlagiery folkowej sceny”. To blok z miksem hitów śląskich, kaszubskich i pochodzących z innych regionów Polski.
Na prezentacji Grupy MWE pojawiło się jeszcze logo stacji TVC Super. Winnicki nie zdradza czy to nowy projekt, czy któryś z kanałów zmieni nazwę na takową. – Nie mamy nic więcej do ogłoszenia na ten moment – wyjaśnia właściciel Grupy MWE. Tak czy inaczej, start stacji będzie możliwy po decyzji KRRiT. Niewykluczone, że pod nazwą TVC Super będzie funkcjonował kanał Zakupy24.TV. W listopadzie firma zapowiadała, że kanał telezakupowy wystartuje w innej niż planowano formule. - W przypadku kanału Zakupy24.TV, otrzymanie koncesji trwało dłużej niż przewidywaliśmy. W związku z tym rozważamy teraz możliwość lekkiego przeformatowania tego kanału - mówił w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Karol Warda, TV channels & production director Grupy MWE.
Od grudnia 2020 roku Grupa MWE jest nadawcą kanału TVC. Wcześniej stacja nosiła nazwę NTL Radomsko i należała do Grupy TVN. Przed rebrandingiem została przejęta przez firmę Winnickiego. Z prezentacji Grupy MWE wynika, że w ofercie TVC Super znajdą się głównie formaty reality i dokumentalne. To na przykład „Australijscy poszukiwacze złota”, „Kuchenne Koszmary w Hiszpanii”, „Gdzie jesteś syneczku?” i „Donieck na linii frontu”.
W skład Grupy MWE wchodzi 13 kanałów telewizyjnych: Antena HD, TVC, Power TV, Nuta.TV, Nuta Gold, Ultra TV 4K, Adventure, Top Kids, Junior Music, Home TV, Filmax, Xtreme TV i Golf Channel Polska. Największym zasięgiem może poszczycić się Antena HD. Stacja wchodzi w skład MUX-1 naziemnej telewizji cyfrowej.
Dołącz do dyskusji: Od 1 marca dwa nowe kanały po polsku. Dwa kolejne czekają na decyzje KRRiT