„Jaka to melodia?” i „X Factor” najbardziej dochodowymi show
Wśród emitowanych wiosną widowisk telewizyjnych najwięcej z reklam zarobiła „Jaka to melodia?”. Natomiast średnio spoty były najdroższe przy „X Factor”.
Z danych opracowanych przez dom mediowy PanMedia Western wynika, na reklamach nadawanych w minionym półroczu przy teleturnieju „Jaka to melodia?” TVP1 zarobiła ponad 78 mln zł. Przy czym przy programie prowadzonym przez Roberta Janowskiego wyemitowano aż 3,8 tys. spotów.
Z kolei wpływy z reklam przy „X Factor” wyniosły 58 mln zł, ale przy tym show wyświetlono tylko 833 spoty. Tak duże przychody wynikają z faktu, że każdy z tych spotów - przy uśrednieniu jego długość do 30 sekund - kosztował przeciętnie prawie 84 tys. zł. Na każdej przerwie reklamowej przy programie, który wygrał Gienek Loska, TVN średnio zarabiał 471 tys. zł.
Natomiast prawie 50 mln zł TVN zyskał na reklamach przy „Rozmowach w toku”, blisko 40 mln zł - na spotach przy „You Can Dance”, a ok. 30 mln zł - na reklamach przy „Kuchennych rewolucjach”. Tak duże wpływy reklamowe „Rozmów w toku” biorą się jednak przede wszystkim z tego, że przy programie tym pokazano aż 4,2 tys. spotów.
Z kolei Polsat na każdej 30-sekundowej reklamie przy „Must be the Music” zarobił prawie 40 tys. zł, a TVP2 na takim spocie przy „Bitwie na głosy” i „Kocham Cię Polsko” - odpowiednio 25 i 20 tys. zł.
Z programów publicystycznych największe wpływy reklamowe zanotowało „Szkło kontaktowe” - prawie 15 mln zł. Natomiast „Tomasz Lis na żywo” i „Sprawa dla reportera” zarobiły z reklam po niecałe 10 mln zł.
Reklamy przy widowiskach telewizyjnych w I połowie br. | ||||||
(dane cennikowe, bez rabatów; dotyczą wszystkich widzów w wieku 16-49 lat) | ||||||
program | stacja | wpływy z reklam (zł) | liczba spotów | liczba breaków | średni koszt spotu 30" (zł) | średnie wpływy z breaku (zł) |
BITWA NA GŁOSY | TVP2 | 6 952 065 | 317 | 39 | 25 703 | 178 258 |
FAMILIADA | TVP2 | 14 948 675 | 1 533 | 272 | 11 733 | 54 958 |
JAKA TO MELODIA? | TVP1 | 78 347 780 | 3 826 | 774 | 24 450 | 101 225 |
JEDEN Z DZIESIĘCIU | TVP2 | 7 555 660 | 1 214 | 332 | 7 485 | 22 758 |
KOCHAM CIĘ POLSKO | TVP2 | 8 218 970 | 483 | 74 | 20 359 | 111 067 |
KUBA WOJEWÓDZKI | TVN | 18 321 490 | 1 110 | 198 | 19 536 | 92 533 |
KUCHENNE REWOLUCJE | TVN | 30 857 115 | 1 345 | 235 | 27 735 | 131 307 |
MAKŁOWICZ W PODRÓŻY | TVP2 | 4 864 555 | 372 | 58 | 14 741 | 83 872 |
MUST BE THE MUSIC | Polsat | 29 430 525 | 834 | 113 | 39 759 | 260 447 |
ROZMOWY W TOKU | TVN | 47 672 530 | 4 209 | 930 | 13 467 | 51 261 |
SĘDZIA ANNA MARIA WESOŁOWSKA | TVN | 32 537 750 | 2 262 | 472 | 17 160 | 68 936 |
SPRAWA DLA REPORTERA | TVP1 | 9 721 615 | 494 | 48 | 22 694 | 202 534 |
SZANSA NA SUKCES | TVP2 | 6 560 375 | 432 | 46 | 17 276 | 142 617 |
SZKŁO KONTAKTOWE | TVN24 | 14 377 338 | 5 847 | 843 | 2 854 | 17 055 |
SZYMON MAJEWSKI SHOW | TVN | 19 176 060 | 633 | 111 | 35 107 | 172 757 |
TAK TO LECIAŁO | TVP2 | 6 771 070 | 572 | 81 | 13 541 | 83 593 |
TOMASZ LIS NA ŻYWO | TVP2 | 9 734 890 | 470 | 48 | 23 170 | 202 810 |
X FACTOR | TVN | 58 437 905 | 833 | 124 | 83 914 | 471 273 |
YOU CAN DANCE | TVN | 38 843 435 | 789 | 142 | 60 326 | 273 545 |
Dołącz do dyskusji: „Jaka to melodia?” i „X Factor” najbardziej dochodowymi show