Jedna agencja, dwie strategie miast
Krakowska agencja DEMO Effective Launching przygotowała strategie promocji oraz marki dla Radomia i Augustowa.
Zdaniem agencji siłą Radomia są przedsiębiorczy ludzie, których doświadczenie i umiejętności oparte są na dokładności. Ten zakres cech odwołujących się właśnie do precyzji należy wyeksponować na drodze do stworzenia spójnej, wiarygodnej i unikatowej marki.
Zdaniem pracowników agencji DEMO Radom powinien być marką gospodarczą o charakterze przemysłowym. Miasto powinno promować się jako ważny ośrodek edukacyjny o profilu technicznym. Ponadto ma zostać stworzona marka kulturalna spójna z pożądanym wizerunkiem oraz wypromowanie postawy przedsiębiorczości i prospołeczności mieszkańców Radomia. Strategia Marki Radomia została już oficjalnie zaprezentowana, ale zatwierdzić musi ją jeszcze rada miasta. Taką decyzję podjęli już radni Augustowa, dla których agencja DEMO Effective Launching przygotowała strategię marki i promocji na lata 2010–2015.
Zaplanowane działania promocyjne subproduktów tego kojarzonego z jeziorami miasta spina jedna idea – pokazanie walorów marki Augustów z punktu widzenia trzech żywiołów: ziemi, wody, powietrza. Idea Trzech Żywiołów pozwoli pogrupować ofertę Augustowa w trzy klarowne wymiary.
Dla każdego subproduktu (turystycznego, gospodarczego i kulturalnego), stratedzy DEMO opracowali pakiet projektów marketingowych bazujących na koncepcji Trzech Żywiołów. Projekty te mają różny charakter, wśród nich są kampanie, imprezy, wydarzenia, festiwale, działania PR. Rekomendowane przez DEMO projekty nie tylko wyróżniają i pozycjonują markę Augustów, ale też stanowią taktyczne plany przyciągnięcia turystów czy wykreowania nowych submarek gospodarczo - inwestycyjnych.
Idea Trzech Żywiołów ma być też główną wytyczną w obszarze wizualizacji różnych form komunikacji marketingowej: od logotypu, przez ulotki, foldery i plakaty, aż po komunikację outdoorową i inne nośniki reklamy.
Agencja DEMO poza pracami dla Radomia i Augustowa jest autorem strategii marki miasta Gdańsk, a także Regionu Jeziora Czorsztyńskiego i Przełomu Dunajca.
Dołącz do dyskusji: Jedna agencja, dwie strategie miast