Jemy coraz więcej warzyw i owoców, najpopularniejsze pomidor i jabłko (infografika)
Blisko połowa Polaków deklaruje, że spożywa znacznie więcej warzyw i owoców niż 5 lat temu. Ponad 3/4 twierdzi, że najczęściej kupuje je w sklepach wielkopowierzchniowych - wynika z badania Millward Brown.
Blisko 90% ankietowanych deklaruje, że je owoce codziennie lub częściej. Analogicznej odpowiedzi w przypadku warzyw udzieliło 82% badanych.
Najważniejszym kryterium, jakim kierują się Polacy przy zakupie warzyw i owoców, jest ich świeżość – tak odpowiedziało 96% pytanych osób. Duże znaczenie ma jednak także pochodzenie produktów. Ponad 3/4 respondentów twierdzi, że owoce i warzywa najczęściej kupuje w supermarketach. Sklepy osiedlowe wskazało 43% ankietowanych, a targi - 15%.
Na czele rankingu najczęściej konsumowanych owoców w Polsce uplasowało się jabłko (77% odpowiedzi). Najpopularniejszym warzywem okazał się natomiast pomidor (55%).
Polacy są ostrożni w próbowaniu nowych smaków – w ciągu ostatnich sześciu miesięcy 82% ankietowanych nie spróbowało nieznanego warzywa, a 75% owocu. Najczęściej powstrzymywała ich przed tym obawa, że nowy smak nie będzie im odpowiadał (tak twierdzi 30% respondentów). Brak wiedzy na temat produktu, czy pomysłu na jego wykorzystanie w kuchni to kolejne czynniki zniechęcające Polaków do eksperymentowania. Najczęściej wskazywane warzywa, które badani wprowadzili do swojej kuchni w ostatnim czasie to bakłażan, batat i szparag, natomiast owoce to granat, awokado, liczi i mango.
Badanie "Warzywa i owoce – preferencje, zakupy i konsumpcja” zostało zrealizowane przez Millward Brown na zlecenie sieci supermarketów Intermarche w lipcu 2015 r. techniką CATI, na reprezentatywnej, ogólnopolskiej próbie N=1001 Polaków w wieku 18+.
Dołącz do dyskusji: Jemy coraz więcej warzyw i owoców, najpopularniejsze pomidor i jabłko (infografika)