SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Jesienne ramówki Polsatu i TVN najaktywniejsze reklamowo w internecie

Według badań firmy Gemius stacje Polsat i TVN najbardziej intensywnie reklamowały nowości w swoich jesiennych ramówkach. Najwięcej emisji wypadało we wrześniu przy premierowych serialach „W rytmie serca” Polsatu oraz „Diagnozy” stacji TVN.

Maciej Zakościelny i Maja Ostaszewska w serialu "Diagnoza", fot. TVNMaciej Zakościelny i Maja Ostaszewska w serialu

Gemius przeanalizował reklamy wideo online wybranych stacji telewizyjnych w okresie od 1 sierpnia do 30 września br., aby sprawdzić jak konkurują one o widza w internecie.

W analizowanym okresie widać, że z początkiem września nastąpił widoczny wzrost aktywności reklamowej TVN i Polsatu. W pierwszych dziesięciu dniach września br. średnia dzienna liczba emisji spotów TVN wyniosła 552 tys., a w analogicznym okresie sierpnia było to średnio 118 tys. emisji dziennie. W przypadku Polsatu średnia dzienna to 1,7 mln emisji reklam wideo w pierwszej dekadzie września i średnio 17 tys. dziennie w dniach 1–10 sierpnia.


 
Według Gemiusa szczególną uwagę zwracają dni premier nowych pozycji w ramówce obu stacji. Dzienny rekord emisji reklam Polsatu – 11 mln – padł 10 września, kiedy startował serial „W rytmie serca”. Liczba ta ponad sześciokrotnie przebiła sumę emisji reklam wideo Polsatu zanotowanych przez cały sierpień.

Serialowa premiera TVN – „Diagnoza” – miała swoją premierę 5 września. Tego dnia wyświetlano w sieci ponad 2 mln emisji reklam tej stacji.

Według danych Gemiusa Wp.tv swoją aktywność reklamową w internecie rozkłada falowo. W drugim tygodniu sierpnia (7–15.08 br.) intensywnie reklamowano nowy program „Pudelek Show” (średnio 1,7 mln emisji dziennie).

Druga, tygodniowa fala reklam wideo online tego programu wystąpiła na przełomie sierpnia i września (28.08–03.09) ─ średnio 1,2 mln emisji dziennie. Od 12 września rozpoczęła się intensywna kampania programów „Orłoś Kontra” i „Moja strona”. W dniu premiery tego drugiego – 18 września – liczba emisji spotów Wp.tv wyniosła ponad 4,5 mln. Drugi odcinek, emitowany 25 września, wspierała kampania z ponad 3,6 mln emisji spotów tego dnia.

Zgodnie z oceną Gemiusa w analizowanym okresie pewną rezerwę reklamową wykazały działające na naszym rynku serwisy VoD.

W pierwszej dekadzie września br. Netflix nadał średnio 942 tys. emisji spotów dziennie - w porównaniu do 929 tys. w tym samym okresie sierpnia. Showmax w tym samym czasie we wrześniu emitował dziennie średnio122 tys. emisji reklam wideo - w porównaniu do 174 tys. w pierwszych dziesięciu dniach sierpnia.

Oba serwisy miały w sierpniu więcej wyświetleń reklam wideo online niż tradycyjne telewizje TVN i Polsat, co więcej Netflix także we wrześniu zanotował wyższą liczbę emisji niż intensywnie promujący się Polsat (48 mln emisji spotów Netflix, w porównaniu do 19,6 mln emisji reklam Polsatu we wrześniu).

Od 1 sierpnia do 30 września br. Polsat reklamował się głównie na YouTube (12 mln emisji, co stanowi 57 proc. wszystkich wyświetleń reklam tej stacji w analizowanym okresie).

Niemal co trzecia reklama TVN wyświetlana była na Onet.pl (8,5 mln emisji, stanowiące 31 proc. wyświetleń spotów tej stacji). Reklamy wideo online Wp.tv pojawiały się najczęściej na stronach należących do grupy-matki, głównie na Wp.pl (43,2 mln emisji, czyli 64 proc. wszystkich wyświetleń).

Ponad trzy czwarte emisji spotów Netflixa emitowane było na Facebooku (55,3 mln, czyli 77 proc.). Tutaj także wyświetlano niemal wszystkie kreacje Showmax (15,8 mln, czyli 97 proc. emisji spotów tego serwisu).

Firma Gemius poddała analizie dane z sierpnia i września br. zebrane wśród polskich internautów w wieku 7-75 lat korzystających z komputerów stacjonarnych i laptopów.

Dołącz do dyskusji: Jesienne ramówki Polsatu i TVN najaktywniejsze reklamowo w internecie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl