Jesper Doub, szef Spiegel Online przechodzi do Facebooka by poprawiać relacje z europejskimi wydawcami
Jesper Doub, dotychczasowy szef Spiegel Online przechodzi do Facebooka, w którym został dyrektorem do spraw partnerstwa z wydawcami w regionie EMEA. Zadaniem Jespera Douba będzie ściślejsza współpraca z mediami, które obecnie często narzekają na biznesowe relacje z Facebookiem.
Jesper Doub był CEO Spiegel Online od sierpnia 2015 r., wcześniej m.in. sprawował funkcję dyrektora ds. technologicznych w grupie Spiegel, w przeszłości pracował także w grupie DuMont Schauberg oraz w Bauer Media.
Plany rezygnacji z obecnego stanowiska i przejścia do Facebooka Doub zapowiedział w maju br., teraz nastąpił ustalony termin zmiany pracy.
W Facebooku Doub obejmuje stanowisko dyrektora do spraw partnerstwa z wydawcami w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki i będzie odpowiedzialny bezpośrednio przed szefami Facebooka w centrali w Stanach Zjednoczonych.
Według informacji uzyskanych przez serwis Digiday były szef Spiegel Online korzystając ze swojego bogatego doświadczenia w mediach ma się zająć bliższą niż dotąd współpracą pomiędzy Facebookiem a wydawcami.
Ci ostatni w rozmowach z Digiday wielokrotnie narzekali na utrudniony kontakt z pracownikami Facebooka i otrzymywanie istotnych informacji ze znaczącym opóźnieniem. Ma to dotyczyć szczególnie mniejszych redakcji, które często do dyspozycji w komunikacji z Facebookiem mają jedynie mailową skrzynkę kontaktową. Zadaniem Douba ma być polepszenie tych relacji i bardziej ścisłe współdziałanie na linii Facebook - wydawcy.
W pierwszym kwartale br. Facebook miał 2,2 mld użytkowników aktywnych w skali miesiąca i 1,45 mld w skali dnia. Firma zanotowała 11,97 mld dolarów wpływów (wobec 8,03 mld dolarów rok wcześniej) i 4,99 mld dolarów zysku netto (w I kwartale ub.r. było to 3,06 mld dolarów).
Dołącz do dyskusji: Jesper Doub, szef Spiegel Online przechodzi do Facebooka by poprawiać relacje z europejskimi wydawcami