Johnson&Johnson, Reckitt i Lidl wydali najwięcej na reklamy przy mundialu w TVP
Telewizja Polska na reklamach emitowanych dotychczas przy transmisjach z mundialu w Rosji zarobiła cennikowo 120,8 mln zł, a na spotach sponsorów - 18,4 mln zł. Najwięcej na spoty wydali Johnson&Johnson, Reckitt Benckiser i Lidl Polska. Wśród sponsorów najaktywniejsza była Grupa Lotos.
W okresie od 14 do 25 czerwca br. , czyli od rozpoczęcia mistrzostw świata w piłce nożnej kanały Telewizji Polskiej, które transmitują lub retransmitują mecze rozgrywane w Rosji - czyli TVP1, TVP2, TVP Sport i TVP3 - zarobiły łącznie na emisji spotów 120 773 815 zł - pokazuje analiza IPG Mediabrands oparta na danych cennikowych Nielsen Audience Measurement. Są to wpływy jedynie z emisji reklam przy transmisjach dotychczasowych 35 meczów.
Z poniższej analizy wynika, że najwięcej na reklamy wydały dwie firmy, które w swojej komunikacji nie nawiązują do mundialu. Johnson&Johnson przeznaczył w omawianym okresie na spoty przy meczach 8,4 mln zł, a Reckitt Benckiser – 5,4 mln zł.
Trzecie miejsce w tym zestawieniu zajmuje Lidl Polska z wydatkami w kwocie 5,4 mln zł.
Marki, które prowadzą komunikację wykorzystującą wątek mundialu, znalazły się na dalszych pozycjach tego rankingu. Są to m.in. Grupa Żywiec, która m.in. reklamuje Warkę spotami z Adamem Nawałką czy Kompania Piwowarska promująca Tyskie z udziałem Zbigniewa Bońka.
Wśród marek, które promują się wykorzystując mundial są w tym zestawieniu także: Jeronimo Martins, Unilever (marka Rexona) - Orange, Media Saturn, Alior Bank, Orlen, Lotos, Hyundai i Coca-Cola.
Wydatki na spoty na antenach TVP w okresie od 14 do 25 czerwca br. (TVP1, TVP2, TVP Sport, TVP3) | |||
Reklamodawca | eq. GRP all 1649 | Wydatki | |
1 | JOHNSON & JOHNSON | 814 | 8 401 877 zł |
2 | RECKITT BENCKISER | 716 | 5 379 062 zł |
3 | LIDL POLSKA | 565 | 5 358 490 zł |
4 | FERRERO | 500 | 4 690 610 zł |
5 | GRUPA ZYWIEC SA | 472 | 5 265 404 zł |
6 | POLPHARMA | 406 | 3 530 100 zł |
7 | US PHARMACIA INC. | 349 | 2 776 195 zł |
8 | KOMPANIA PIWOWARSKA | 336 | 3 752 364 zł |
9 | MEDIA EXPERT | 320 | 3 470 600 zł |
10 | SCHOLL | 311 | 2 276 468 zł |
11 | JERONIMO MARTINS | 254 | 2 734 300 zł |
12 | POLMLEK SP Z OO | 243 | 2 559 140 zł |
13 | UNILEVER | 241 | 1 998 408 zł |
14 | ORANGE SA | 216 | 2 138 770 zł |
15 | MEDIA SATURN | 210 | 2 062 300 zł |
16 | ALIOR BANK SA | 209 | 1 546 812 zł |
17 | POLSKI KONCERN NAFTOWY ORLEN SA | 207 | 2 100 000 zł |
18 | GRUPA LOTOS SA | 206 | 2 118 080 zł |
19 | HYUNDAI | 201 | 2 214 200 zł |
20 | SANOFI-SYNTHELABO | 186 | 1 747 850 zł |
21 | TVP SA | 171 | 1 482 202 zł |
22 | COCA COLA | 171 | 1 751 240 zł |
23 | DOLORGIET PHARMACEUTICALS | 169 | 1 837 800 zł |
24 | PHILIPS | 167 | 1 676 210 zł |
25 | PKO BP SA | 157 | 1 432 480 zł |
| Pozostałych 150 Klientów | 5035 | 46 472 853 zł |
Razem | 12834 | 120 773 815 zł |
Na emisji billboardów sponsorskich (tylko przy transmisjach meczów) w omawianym okresie Telewizja Polska zarobiła 18,4 mln zł. Najwięcej wydała na nie Grupa Lotos – 9,7 mln zł. Drugi pod tym względem był Blachotrapez z wydatkami 2,9 mln zł. Obie firmy są sponsorami polskiej reprezentacji piłkarskiej. Trzecie miejsce należy do firmy Visa z wydatkami na poziomie 2,8 mln zł, która jest sponsorem mundialu.
Wydatki na sponsoring na antenach TVP w okresie od 14 do 25 czerwca br. (TVP1, TVP2, TVP Sport, TVP3) | |||
Sponsor | eq. GRP all 1649 | Wydatki | |
1 | GRUPA LOTOS SA | 945 | 9 722 130 zł |
2 | BLACHOTRAPEZ SP Z OO | 242 | 2 924 735 zł |
3 | VISA INTERNATIONAL CEMEA | 218 | 2 819 740 zł |
4 | MAZDA GROUP | 130 | 1 088 945 zł |
5 | GRUPO SANTANDER | 99 | 949 740 zł |
| Pozostałych 13 Klientów | 134 | 913 390 zł |
Razem | 1768 | 18 418 680 zł |
TVP zarobiła na mundialu, blisko 70 mln zł przychodów z reklam i stref kibica. „Sprzedawaliśmy spoty wg cennika”
W czwartek podczas briefingu prasowego prezes TVP Jacek Kurski poinformował, że koszty zakupu praw do transmisji mistrzostw świata w piłce nożnej oraz obsługi mundialu zwróciły się, a Telewizja Polska zarobiła na sprzedaży reklam i praw do organizacji stref kibica. Do tej pory nadawca odnotował już 69,72 mln zł wpływów.
Mistrzostwa w Rosji odbywać się będą do 15 lipca 2018 roku. Oprócz wspomnianych wyżej anten sportową imprezę oglądać można w kanale Canal+ Ultra 4K.
Reprezentacja Polski swój ostatni pojedynek fazy pucharowej rozegra 28 czerwca o godz. 16.00 (z Japonią). Będzie to tzw. „mecz o honor”, po którym niezależnie od jego wyniku nasza drużyna pożegna się z tegorocznym mundialem.
Dołącz do dyskusji: Johnson&Johnson, Reckitt i Lidl wydali najwięcej na reklamy przy mundialu w TVP