Katowice mają własny logotyp
Agencja reklamowa Fourtka zaprojektowała logotyp dla Katowic.Kluczowym elementem nowej identyfikacji wizualnej miasta jest logoodwołujące się do kształtu hali widowiskowo-sportowej "Spodek",obiektu, który kojarzy się z miastem zarówno wśród mieszkańców jaki w otoczeniu zewnętrznym.
W logotypie wykorzystano również barwy nawiązujące do specyfikimiasta. Są to kolory: niebieski, zielony oraz żółty. Niebieskiokreśla przestrzeń - Katowice mają największą powierzchnię wśródmiast z województwa śląskiego. Kolor zielony symbolizuje terenyzielone i rozwój - blisko 70% powierzchni miasta Katowice pokrywająlasy, a miasto cały czas się rozwija, przykładem są inwestycje wnim realizowane. Żółty to symbolika słońca i bogactwa. Kolor ten masprawić, że miasto będzie postrzegane nie tylko jako miejscebogactwa materialnego, ale również intelektualnego. Uzupełnieniemkształtu graficznego jest specyficzna typografia.
- W logotypie użyliśmy czcionki bezszeryfowej, która mawskazywać, że Katowice to "miasto młodych" - mówi KrzysztofPietrek, dyrektor artystyczny Agencji Reklamowej Fourtka - Stolicawojewództwa kojarzona jest raczej z okręgiem przemysłowym. Lekkaczcionka ma zatem wspierać wizerunek Katowic jako miasta nauki,kultury i sportu - dodaje.
Wprowadzenie nowego logotypu to element działań zmierzających doodświeżenia wizerunku miasta. Będzie on używany przy działaniachpromocyjnych Katowic.
Dołącz do dyskusji: Katowice mają własny logotyp