Kia pozbywa się z nazwy członu "Motors", stawia na auta elektryczne
Koncern motoryzacyjny Kia rozpoczął wdrażanie długoterminowej strategii „Plan S”, która stawia na rozwiązania z zakresu mobilności. Producent zaprezentował nowy slogan „Movement that inspires” Nazwę korporacji zmieniono z „Kia Motors” na „Kia”.
Kia w ramach nowej strategii do 2027 roku chce wypuścić na rynek 7 nowych samochodów elektrycznych. Podczas wideoprezentacji Kia ogłosiła szczegóły dotyczące nowego celu i nowych ambicji marki w przyszłości.
Oprócz nowego sloganu - „Movement that inspires” - Kia przedstawiła również informacje na temat nowej strategii, dzięki której zamierza wyjść poza produkcję aut i stworzyć dla klientów zrównoważone rozwiązania z zakresu mobilności.
Kia rozszerza działalność
Kia – sygnalizując odejście od tradycyjnego modelu biznesowego, który do tej pory był oparty na produkcji samochodów – ogłosiła także nową nazwę korporacji. Po usunięciu słowa „Motors” (dawniej „Kia Motors Corporation”) Kia rozszerzy działalność na nowe obszary biznesowe oraz takie, które dopiero powstaną. Firma opracuje też innowacyjne produkty i usługi mobilne, które poprawią codzienne życie jej klientów.
- W Kia wierzymy, że transport, mobilność i przemieszczanie się stanowią prawo człowieka. Naszą wizją jest tworzenie zrównoważonych rozwiązań z zakresu mobilności nie tylko dla klientów, ale dla całych społeczności oraz społeczeństw na świecie. Dziś zaczynamy wprowadzać tę wizję w życie, przedstawiając nowy cel i nową strategię marki w przyszłości - Ho Sung Song, prezes i dyrektor generalny Kia Corporation.
Nowy slogan Kia „Movement that inspires”
Nowy cel marki Kia wspierany sloganem „Movement that inspires” podkreśla, że ruch jest źródłem rozwoju człowieka.
- Ruch zawsze był w centrum uwagi naszej marki, a podstawą jej działalności byli ludzie, którzy się przemieszczają. Ruch pomaga ludzkości w ciągłym rozwoju, doskonaleniu się i w ewolucji. Dlatego w Kia wierzymy, że ruch inspiruje pomysły - powiedział Artur Martins, wiceprezes oraz dyrektor ds. marki i obsługi klientów Kia.
Zgodnie z nowym celem marki Kia będzie zaspokajać zmieniające się oczekiwania klientów, które dotyczą sposobu poruszania się i jego wpływu na otaczający ich świat. Klienci coraz częściej poszukują przyjaznych środowisku i zintegrowanych form transportu.
Szerszą wizję marki, która dotyczy mobilności, odzwierciedla nowa nazwa firmy. Firmy, która otwiera się na nowe obszary biznesowe, aby promować zrównoważoną mobilność. Po usunięciu z nazwy słowa „Motors”, nowa lepiej odzwierciedla długoterminową strategię biznesową zawartą w „Planie S”, gdzie „S” pochodzi od słowa „shift”, co z kolei oznacza w wolnym tłumaczeniu „zmiana”.
Została ona ogłoszona w 2020 roku i w przyszłości pozwoli marce zająć pozycję lidera w branży mobilności. W tym celu marka rozszerzy działalność o produkcję samochodów elektrycznych i pojazdów specjalnych, skonstruowanych na konkretne potrzeby, o dostarczanie rozwiązań z zakresu mobilności i o znacznie więcej usług. Jednocześnie, poprzez stosowanie energii ze źródeł odnawialnych i materiałów nadających się do recyklingu, Kia będzie promować jeszcze bardziej zrównoważoną produkcję samochodów.
Kia stawia na elektromobilność
Zmiana nazwy firmy oznacza również zmianę kultury pracy korporacji. Prezes Song tłumaczy: „Zmiana nazwy i logo nie jest jedynie kosmetyczną poprawką. Oznacza, że poszerzamy horyzonty oraz będziemy zakładać nowe firmy, które spełnią – a nawet przekroczą – różnorodne potrzeby naszych klientów na całym świecie. Co ważniejsze, oznacza również zmianę kultury pracy, zwiększenie kreatywności naszych pracowników i stworzenie im inspirującego środowiska pracy”.
Pierwszy z samochodów elektrycznych nowej generacji marki Kia zostanie zaprezentowany już w pierwszym kwartale 2021 roku. Nowy model, skonstruowany na nowej platformie E-GMP, pod względem stylistyki będzie nawiązywać do crossoverów i zapewni zasięg ponad 500 kilometrów. Przy wykorzystaniu szybkiej ładowarki czas ładowania akumulatora wyniesie poniżej 20 minut. Będzie to pierwszy model, który trafi do sprzedaży z nowym logo Kia.
Do 2025 roku, dzięki coraz liczniejszej gamie samochodów elektrycznych, Kia zamierza zwiększyć udział w rynku aut elektrycznych do 6,6%. Już rok później sprzedaż samochodów typu BEV marki Kia ma wynieść 500.000 egzemplarzy rocznie.
Dołącz do dyskusji: Kia pozbywa się z nazwy członu "Motors", stawia na auta elektryczne