„Komisarz Alex 6” stracił 260 tys. widzów. TVP1 przegrała z TVN
Szóstą serię „Komisarza Alexa” oglądało średnio 2,47 mln widzów, o 260 tys. osób mniej niż pokazywaną rok temu czwartą edycję produkcji. Serial dał TVP1 pozycję wicelidera w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 10,26 mln zł.
Średnia widownia premierowych odcinków szóstej edycji „Komisarza Alexa” (emitowanych w soboty o godz. 20.25, w okresie od 13 września do 6 grudnia br.) wyniosła 2,47 mln osób. Przełożyło się to na 15,45 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 9,70 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtuanemedia.pl.
W analizowanym okresie najwięcej widzów zgromadził odcinek z 15 listopada br. Oglądało go 2,8 mln osób.
Trzy topowe odcinki serialu
Wirtualnemedia.pl |
Wszyscy 4+ |
|
Data |
AMR |
SHR % |
15-11-2014 |
2 802 922 |
16,53% |
06-12-2014 |
2 762 383 |
16,57% |
22-11-2014 |
2 732 514 |
16,62% |
Dla porównania, czwartą edycję serialu, pokazywaną jesienią ub.r., śledziło średnio 2,73 mln osób, a jej udział plasował się na poziomie odpowiednio 18,27 proc. i 12,07 proc. (więcej na ten temat).
W paśmie nadawania „Komisarza Alexa” TVP1 była wiceliderem w rynku telewizyjnym. Pierwsze miejsce w tym czasie zajął TVN, który emitował wówczas „Mam talent!”, a udział tej stacji wynosił 20,98 proc. Dalej uplasowały się: TVP2 („The Voice of Poland”; 11,51 proc.) oraz Polsat (filmy fabularne i mecze piłki nożnej; 11,21 proc.).
Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej drugi był już jednak Polsat, który miał lepszy udział niż Dwójka i Jedynka.
Oglądalność „Komisarza Alexa” na tle konkurencji
Wirtualnemedia.pl |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
Stacja |
AMR |
SHR % |
SHR % |
TVN |
3 351 945 |
20,98% |
22,69% |
TVP1 - Komisarz Alex 6 |
2 467 826 |
15,45% |
9,70% |
TVP2 |
1 838 303 |
11,51% |
11,39% |
Polsat |
1 791 369 |
11,21% |
14,88% |
Przychody z reklam nadawanych przy emisji „Komisarza Alexa 6” wyniosły 10,26 mln zł. W porównaniu do czwartej serii zwiększyły się one o 220 tys. zł (dane cennikowe bez rabatów).
Kolejny sezon „Komisarza Alexa” ma trafić do ramówki TVP1 wiosną 2015 roku (dowiedz się więcej).
Dołącz do dyskusji: „Komisarz Alex 6” stracił 260 tys. widzów. TVP1 przegrała z TVN