„Komisarz Alex” stracił widzów i przegrał z TVN. 12 mln zł z reklam
Drugą serię „Komisarza Alexa” oglądało o 520 tys. widzów mniej niż pierwszą pokazywaną wiosną br. Wzrosły za to wpływy produkcji z reklam. TVP1 w czasie emisji serialu zajęła drugie miejsce w rynku, przegrywając z TVN.
Średnia widownia drugiej serii „Komisarza Alexa” (emitowanej w okresie od 8 września do 1 grudnia br. w soboty o 20.20) wyniosła 3,25 mln osób, co przełożyło się na 21,52 proc. udziału wśród wszystkich widzów oraz 14,97 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtuanemedia.pl
„Komisarz Alex 2” w porównaniu do pierwszej serii stracił 520 tys. widzów. Pierwszą jego edycję, nadawaną wiosną br., oglądało bowiem 3,77 mln widzów przy udziałach wynoszących odpowiednio 25,79 oraz 17,57 proc. (więcej na ten temat).
W paśmie nadawania „Komisarza Alexa ” TVP1 była wiceliderem rynku telewizyjnego. Pierwsze miejsce w tym czasie zajmowała TVN, emitująca wówczas gł. „Mam talent!”, której udział uplasował się na poziomie 24,55 proc. Z kolei za TVP1 znalazła się TVP2 (“Bitwa na głosy” i programy rozrywkowe; 13,36 proc.) oraz Polsat (gł. filmy fabularne; 11,35 proc.). Wśród widzów w grupie komercyjnej Jedynka także była druga, ale na trzecim miejscu znalazł się już jednak Polsat.
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVN | 3712660 | 24,55% | 29,05% |
TVP1-Komisarz Alex | 3254126 | 21,52% | 14,97% |
TVP2 | 2019762 | 13,36% | 11,82% |
Polsat | 1716622 | 11,35% | 14,36% |
Przychody z reklam nadawanych przy emisji „Komisarza Alexa 2” wyniosły 11,6 mln zł i w stosunku co do pierwszej serii wzrosły o 3 mln zł (dane cennikowe bez rabatów).
„Komisarz Alex” opowiada o komisarzu Marku Bromskim (Jakub Wesołowski), który pracuje razem z owczarkiem niemieckim o imieniu Alex. Razem rozwiązują zagadki kryminalne. W serialu grają też Magdalena Walach i Ireneusz Czop. Trzecia seria produkcji trafi na antenę TVP1 wiosną 2013 roku. Zdjęcia do niej ruszają jeszcze w tym miesiącu.
Dołącz do dyskusji: „Komisarz Alex” stracił widzów i przegrał z TVN. 12 mln zł z reklam