Trzy czwarte polskich internautów na Messengerze. Teams popularniejszy od Zooma
Z Messengera korzysta ponad 70 proc. polskich internautów, każdy spędza na platformie prawie 8 godzin. Spory spadek zanotowały komunikatory Google’a, a wzrosły zasięgi Discorda, Zooma i Clickmeeting.
Messengera, w wersji desktopowej i jako aplikacja mobilna, odwiedziło w styczniu br. 21,66 mln polskich użytkowników, zapewniając 72,97 proc. zasięgu. Każdy spędził na platformie średnio 7 godzin, 48 minut i sekundę - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl. Natomiast WhatsApp, tak jak Messenger należący do Meta Platforms, przyciągnął 15,2 mln internautów (co dało 51,22 proc. zasięgu), przeciętnie na 2 godziny, 48 minut i 48 sekund.
Ponad dwie godziny średniego czasu korzystania zanotowały jeszcze dwa komunikatory. Discorda odwiedziło 5,82 mln użytkowników (19,62 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 2 godziny 25 minut i 50 sekund, a Telegram miał 1,92 mln odwiedzających, 6,48 proc. zasięgu oraz 2 godziny i 5 sekund przeciętnego czasu korzystania.
Komunikatory Google’a - na czele z Google Hangouts, Google Chat i Google Meet - zanotowały 16,92 mln użytkowników, 57,01 proc. zasięgu oraz godzinę, 35 minut i 39 sekund spędzonych średnio przez odwiedzającego.
Z Teamsa skorzystało 3,91 mln polskich internautów (13,18 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 38 minut i 41 sekund. Wyraźnie niższą odwiedzalność miał Zoom: 2,6 mln użytkowników, 8,77 proc. zasięgu oraz 32 minuty i 46 sekund średniego czasu korzystania.
Trzy komunikatory przyciągnęły nieco powyżej miliona internautów. Clickmeeting zanotował 1,15 mln użytkowników, 3,9 proc. zasięgu oraz 27 minut i 57 sekund przeciętnego czasu korzystania, Signal - 1,06 mln internautów, 3,57 proc. zasięgu oraz 51 minut i 33 sekundy przeciętnego czasu, a Viber - 1,05 mln użytkowników, 3,54 proc. zasięgu oraz godzinę, 40 minut i 2 sekundy średniego czasu.
Miesiąc do miesiąca Na Messengerze ubyło 591,9 tys. internautów (to 2,7 proc. w dół), a przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się o 9 minut i 31 sekund (2,1 proc.).
W komunikatorach Google’a liczba użytkowników zmalała o 1,06 mln, czyli 5,9 proc., natomiast WhatsApp stracił 260 tys. internautów (1,7 proc.), a średni czas korzystania z platformy skrócił się o 5 minut i 38 sekund (3,2 proc.).
Za to Discord zyskał 789,1 tys. użytkowników (15,7 proc.) przy spadku przeciętnego czasu o 16 minut i 10 sekund (10 proc.). Podobnie zmieniły się wyniki kilku innych platform: Zoom zanotował wzrost liczby odwiedzających o 591 tys. (29,4 proc.) i spadek średniego czasu korzystania o 3 minuty i 41 sekund (10,1 proc.), a Telegram - wzrost o 219,7 tys. użytkowników (12,9 proc.) oraz spadek przeciętnego czasu o 33 minuty i 6 sekund (21,6 proc.).
Na Signalu przybyło 145,5 tys. internautów (15,9 proc.), a średni czas spędzony przez każdego zmalał o 5 minut i 9 sekund (9,1 proc.), a na Viberze przy wzroście liczby użytkowników o 73,1 tys. (7,5 proc.) średni czas skrócił się o 18 minut i 41 sekund (15,7 proc.).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Wzrosty w obu statystykach osiągnął jedynie Clickmeeting: o 320,3 tys. użytkowników (38,3 proc.) oraz 2 minuty i 14 sekund przeciętnego czasu korzystania (8,7 proc.).
Dołącz do dyskusji: Trzy czwarte polskich internautów na Messengerze. Teams popularniejszy od Zooma