Komunikacja Plus zmienia się w K+Group i integruje kompetencje
Grupa Komunikacja Plus wprowadza nową strategię rozwoju. W jej wyniku przekształca się w K+Group i integruje kompetencje czterech unitów biznesowych: public relations, badania, kreację i media).
W ramach nowej strategii spółka stawia na rozwój w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, w konsekwencji czego ma ambicje stać się zintegrowaną grupą Brand Image End-2-End w regionie CEE+ (Europa Środkowa i Wschodnia).
Jak podano w komunikacie K+Group rozwija swoje struktury i ofertę w kierunku agencji marketingu zintegrowanego. Nowa strategia adaptuje te założenia do aktualnych wyzwań rynkowych. Kluczem oferty K+Group są zintegrowane produkty wykorzystujące doświadczenie wszystkich spółek grupy, w szczególności z obszarów public relations, employer branding i marketingu rekrutacyjnego, digital image & performance, product launches, ESG czy influence marketing. Osią działań i przewagą konkurencyjną K+Group jest model End-2-End, czyli zarządzanie wizerunkiem na każdym etapie i w każdym punkcie styku z odbiorcą.
– Już od dłuższego czasu potrzeby klientów agencji w coraz szerszym zakresie wykraczają poza klasyczną ramę PR. Przygotowywaliśmy się więc do zmian i równolegle, przez ostatnie lata, obok kompetencji PR rozwijaliśmy kreacje czy media performance. Dziś już wiemy, że mało istotne jest, ile mamy wyspecjalizowanych spółek w grupie. Istotniejsze stało się to, jak łącząc te kompetencje, potrafimy odpowiedzieć na potrzeby klientów. Poza tym mamy świadomość, że wolniej już nie będzie. Dlatego dziś tak ważna jest zarówno jakość, jak też zwinność komunikacji, na którą pozwala m.in.. skuteczna integracja procesowa – mówi Tomasz Alberski, założyciel i managing partner K+ Group.
Cztery merytoryczne piony
Dotychczasowe kompetencje grupy zostają skoncentrowane w czterech pionach merytorycznych: K+PR, K+Research (obsługiwany przez Insight Lab), K+Digital (Proomni) i K+Creative (wcześniej Follow Vision).
- Widzimy rosnąca rolę i zainteresowanie marketingiem zintegrowanym. Trafia do nas coraz więcej tego typu zapytań. Z roku na rok w ramach grupy notujemy wzrost przychodów z usług marketingowych tj. badań, kreacji i kompetencji mediowych. Jednocześnie choć wartość rynku cały czas rośnie, w coraz większym stopniu oczekuje się od agencji mądrego i efektywnego zarządzania budżetem. Dzielenie go na kilka agencji powoduje, że często musi być wyższy, niż w przypadku jednej agencji, świadczącej usługę w formacie 360 - powiedział Michał Olbrychowski, COO K+ Group.
Obok spółek stricte związanych z komunikacją marketingową, w K+Group niezmiennie funkcjonują spółki wyspecjalizowane w realizacji projektów z obszaru sponsoringu i marketingu sportu – Sponsoring Insight i Stardom House.
Agencja zatrudnia dziś ponad 160 doradców z obszaru marketingu i komunikacji, działających w biurach Warszawie i we Wrocławiu.
Dołącz do dyskusji: Komunikacja Plus zmienia się w K+Group i integruje kompetencje