WPP łączy MediaCom i Essence w jedną agencję EssenceMediaCom
Spółka GroupM, należąca do holdingu reklamowego WPP połączy agencje Essence z MediaCom w wyniku czego powstanie EssenceMediacom. Ma to być nowa agencja oferująca połączenie cyfrowego i opartego na danych DNA Essence ze skalowanym, wielokanałowym planowaniem odbiorców MediaCom i "strategiczną wiedzą mediową".
Według WPP, nowy podmiot będzie „zaprojektowany w celu wspierania wzrostu klientów na całym świecie dzięki zwinnej reakcji na szybko zmieniający się krajobraz medialny” i wzbogaci cyfrowe i oparte na danych DNA Essence o skalowalną wielokanałowość MediaCom, planowanie odbiorców i strategiczną wiedzę mediową.
Nick Lawson globalny dyrektor generalny Mediacom, poprowadzi nowo utworzoną EssenceMediacom jako globalny dyrektor generalny. Tymczasem Kyoko Matsushita, globalna dyrektor generalny Essence, przejmie rolę dyrektora generalnego WPP Japan, aby pomóc firmie w inwestowaniu i rozwijaniu rynków o wysokim wzroście.
Lawson powiedział, że utworzenie EssenceMediacom opiera się na silnych i sprawdzonych relacjach między agencjami, aby stworzyć model agencji, którego klienci oczekują na przyszłość — oparty na błyskotliwej strategii i możliwościach budowania marki, z pionierską wiedzą cyfrową. - EssenceMediacom nie tylko pomoże naszym klientom zobaczyć szerszy obraz i na nowo wyobrazić sobie, co jest możliwe; zapewni również naszym pracownikom możliwość podnoszenia umiejętności i szkolenia w nowych obszarach, co dodatkowo wzbogaci i wzmocni ich kariery - dodał.
Christian Juhl, globaln dyrektor generalny GroupM, powiedział: - Z pasją podchodzimy do możliwości, jakie daje nam technologia, aby pomagać naszym klientom w ciągłych zmianach i osiąganiu celów rozwoju.
Dodał, że przyszłość marketingu jest zorientowana na wyniki, wspierana przez planowanie ukierunkowane na odbiorców i ciągłe ulepszanie standardów wydajności z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. -Poprzez GroupM Nexus i nasze potęgi agencji Mindshare, Wavemaker i EssenceMediacom, wspólnie z naszymi klientami budujemy przyszłość opartą na technologii, która jest odpowiedzialna za cele rozwojowe reklamodawców i naszą wizję ekosystemu reklamowego, który działa wszyscy.
Matsushita dołączyła do Essence w 2014 roku jako pierwsza dyrektor generalna regionu APAC. Ta nominacja spowoduje jej powrót do Azji, z siedzibą w Tokio, po okresie przejściowym.
Nowa agencja EssenceMediacom rozpocznie działalność operacyjną z początkiem 2023 r. Będzie zatrudniać ponad 10 000 pracowników w 125 biurach na świecie.
Kolejne zmiany w WPP
Essence i MediaCom już współpracują z kilkoma markami. Na początku tego roku MediaCom i Essence zostały wyznaczone jako agencje do obsługi firmy Mars, przy czym ta pierwsza została globalną agencją mediową, podczas gdy Essence miała za zadanie zarządzać mediami, które można licytować.
Oprócz fuzji Essence i MediaCom, WPP poinformował również, że Mindshare zakończy integrację z globalną agencją performance Neo. Według WPP, ruchy, które opierają się na premierze Choreograph (kwiecień 2021 r.), globalnej firmy WPP zajmującej się danymi i technologią, mają na celu stworzenie nowej, wielokanałowej platformy opartej na technologii AI.
Finecast, Xaxis i GroupM Services — globalna społeczność ekspertów GroupM ds. aktywacji — zostaną połączone w GroupM Nexus, globalną organizację zajmującą się wydajnością mediów. Nicolas Bidon (globalny dyrektor generalny Xaxis) będzie nadzorował GroupM Nexus jako globalny dyrektor generalny.
GroupM Nexus będzie wspólnie odpowiedzialny za aktywację ponad dwóch milionów kampanii zarządzanych przez GroupM każdego roku. Ta globalna społeczność reprezentuje wiodący w branży zespół ekspertów w dziedzinie kanałów i platform cyfrowych, wyszukiwania, społecznościowych, programistycznych, sztucznej inteligencji, optymalizacji wielokanałowej oraz technologii i oprogramowania opartych na danych.
GroupM Nexus łączy adresowalne treści GroupM i telewizję, technologię sztucznej inteligencji (Copilot) oraz rozwiązania omnichannel z Finecast, Xaxis i GroupM Services w jednym. Globalna organizacja będzie wspierana przez nową, wielokanałową platformę wydajności i międzynarodowe centra dostarczania, aby wyznaczać nowe standardy w zakresie innowacji wydajności i wydajności dla agencji i klientów GroupM.
Dołącz do dyskusji: WPP łączy MediaCom i Essence w jedną agencję EssenceMediaCom