Koniec sprzedaży telewizji analogowej w UPC Polska
Jeszcze w tym miesiącu sieć kablowa UPC Polska zakończy sprzedaż telewizji analogowej dla nowych klientów. Firma szacuje, że z tej usługi na koniec roku będzie korzystać tylko 9 proc. jej abonentów.
Jak poinformowała Wirtualnemedia.pl Ewelina Rabsztyn, szefowa programmingu w UPC Polska, jeszcze w tym miesiącu zakończy się sprzedaż analogowego pakietu pełnego, obejmującego ponad 40 kanałów. Nie będzie on już dostępny dla nowych klientów, ale będzie nadal oferowany dotychczasowym, w ramach przedłużania umowy.
Nowym abonentom sieć proponować będzie pakiety cyfrowe Select HD czy Max HD oraz nowy pakiet Start HD, który zawiera 35 stacji - kanały z naziemnej telewizji cyfrowej oraz satelitarne FTA. Został on wprowadzony we wrześniu br. i wówczas wycofano ze sprzedaży pakiet analogowy Minimalny, obejmujący raptem kilka kanałów Pakiet Start dostępny jest z dekoderem lub bez - w tym przypadku aby oglądać kanały z jego oferty, trzeba posiadać telewizor z tunerem DVB-C (dowiedz się więcej). Dostęp do tego pakietu w tej drugiej wersji mają wszyscy klienci telewizji UPC.
Rabsztyn na wczorajszej konferencji podała, że UPC spodziewa się, że na koniec roku z telewizji analogowej operatora będzie korzystać tylko 9 proc. jego klientów.
Na koniec I półrocza br. sieć miała łącznie 1,272 mln abonentów telewizji, z czego 809,5 tys. korzystało z jej wersji cyfrowej, a 462 tys. z oferty analogowej.
Oznacza to, że klienci analogowi stanowili wówczas jeszcze 36,3 proc. wszystkich klientów telewizji (więcej na ten temat).
UPC na razie nie deklaruje, kiedy może całkowicie wyłączyć sygnał analogowy.
Dołącz do dyskusji: Koniec sprzedaży telewizji analogowej w UPC Polska