Stacje z logo Statoil znikną z Polski do końca marca 2018 roku
Logo stacji paliwowych działających dotychczas jako Statoil zniknie z polskich dróg ostatecznie do końca marca 2018 roku. Do tego czasu ma się zakończyć proces rebrandingu, czyli zmiany wyglądu stacji i logo na Circle K. Wspierany jest kampanią reklamową pod hasłem „Nowa nazwa. Ci sami ludzie”, za którą odpowiadają firmy SMFB i SMG Polska.
Jak informuje sieć Circle K, pierwsze 100 z 352 stacji Statoil w Polsce funkcjonuje już pod nazwą Circle K. Nowe logo widnieje m.in. na stacjach w Warszawie, Krakowie, Łodzi i na Śląsku.
"W 2015 r. zdecydowaliśmy, że Circle K stanie się naszą globalną marką detaliczną. To element naszej strategii i jednocześnie bardzo ważny moment w historii całej firmy. Polska dołącza właśnie do grona ponad 20 krajów, w których Circle K ma ugruntowaną pozycję na rynku i z sukcesem funkcjonuje już od wielu lat" - powiedział prezes Circle K Polska Giedrius Bandzevicius.
Jak poinformowała spóła, zmiana nazwy będzie sukcesywnie obejmować kolejne regiony Polski. We wrześniu i październiku tego roku proces rebrandingu obejmie stacje na Dolnym Śląsku oraz w Wielkopolsce.
Kampania reklamowa wspierająca rebranding jest realizowana pod hasłem „Nowa nazwa. Ci sami ludzie”. Za przygotowanie i realizację działań odpowiadają agencja reklamowa SMFB (globalnie obsługująca markę Circle K) oraz dom mediowy SMG Polska.
W Europie marka Circle K widnieje już na stacjach paliw w Norwegii, Szwecji i Danii. Prace związane z rebrandingiem prowadzone są nadal na Litwie, Łotwie i w Estonii.
Spółka podkreśla, że zmiana logotypu na stacjach w Polsce nie będzie miała wpływu na obowiązujące umowy z klientami, partnerami czy dostawcami firmy.
Jak już informowaliśmy, decyzję o rebrandingu stacji Statoil na Circle K podjął koncern Alimentation Couche-Tard, właściciel sieci Circle K, który pięć lat temu przejął sieć Statoil. Grupa Alimentation Couche-Tard otrzymała prawo używania nazwy Statoil jedynie przez określony czas. Circle K jest największym brandem tego kanadyjskiego koncernu, który ogłosił decyzję o stworzeniu nowej, globalnej marki Circle K, zastępując tym samym dotychczasowe: Mac’s, Kangaroo Express, Circle K, Topaz oraz Statoil. Firma obecna jest na polskim rynku od 1992 r. (przed 1 kwietnia 2016 r. jako Statoil Fuel & Retail Polska) i prowadzi sieć 352 stacji paliw.
Dołącz do dyskusji: Stacje z logo Statoil znikną z Polski do końca marca 2018 roku