SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Canal+ i PPF chcą objąć ponad 25 proc. udziałów w Viaplay

Grupa Canal+ oraz PPF Cyprus Management Limited poinformowały austriacki Federalny Urząd ds. Konkurencji, że każda z nich zamierza zwiększyć swoje dotychczasowe udziały w Viaplay Group do ponad 25 proc.

Wniosek wpłynął, ponieważ Canal+ oferuje swój serwis streamingowy z treściami własnymi, a także od dostawców takich jak BBC, National Geographic czy Viaplay. Ponadto w tym kraju jest nadawcą stacji telewizyjnej Canal+ First. Grupa Canal+  od lipca posiada prawie 12 proc. udziałów w Grupie Viaplay.

PPF Cyprus Management Limited przez spółkę Central European Media Enterprises (CME) jest właścicielem ponad 40 kanałów telewizyjnych w Europie Środkowo-Wschodniej. Wśród nich są czeska TV Nova, słowacka Markiza, rumuńska Pro TV, bułgarska bTV czy chorwacka RTL Televizija. W sierpniu Grupa PPF kupiła 6,3 proc. udziałów w Viaplay.

0,5 mld zł za udziały w Viaplay

Niedawno Viaplay zapowiedział, że 10 stycznia odbędzie się nadzwyczajne walne zgromadzenie akcjonariuszy. Podczas niego mają zostać podjęte działania w sprawie dokapitalizowania firmy. Canal+ i PPF miały zobowiązać się do zakupu dodatkowych udziałów. Będą posiadać po 29,3 proc. akcji w spółce. Zapłacą za nie po blisko 0,5 mld zł.

Viaplay w ostatnich miesiącach prowadził rozmowy z doradcami finansowymi i akcjonariuszami, których efektem ma być pozyskanie środków na dalszą działalność i rozwój. Firma chce zastrzyku kapitałowego w wysokości 4 mld koron szwedzkich. Pomóc ma w tym m.in. ukierunkowana emisja akcji, uzupełniająca emisję z prawem poboru. Ustalono, że cena za jedną akcję serii B to 1 korona szwedzka. Została ustalona na podstawie struktury kapitałowej i wyników operacyjnych Viaplay. Płatność za nowe akcje ma nastąpić nie później niż 9 lutego 2024 roku.

Viaplay planuje tez zmianę i przedłużenie istniejących zobowiązań bankowych i obligacyjnych na łączną kwotę 14,6 mld SEK. - Niezakończenie programu dokapitalizowania może spowodować, że Grupa nie będzie mogła kontynuować działalności i będzie musiała szukać innych, mniej optymalnych rozwiązań finansowania, a w przypadku niepowodzenia – będzie musiała wszcząć postępowanie upadłościowe, które skutkowałoby utratą całej lub prawie całej wartości dla akcjonariuszy i wierzycieli - informował niedawno Viaplay.

W zeszłym kwartale przychody Viaplay Group poza Skandynawią, w całości pochodzące z platformy Viaplay, poszły w górę o 75,5 proc. do 760 mln koron szwedzkich. W ujęciu organicznym, czyli bez uwzględnienia wejść do kolejnych krajów, dynamika wyniosła 40,2 proc. Przy wzroście kosztów operacyjnych o 29,1 proc. do 1,1 mld koron strata operacyjna zmalała z 419 do 340 mln koron. W trzech kwartałach br. Viaplay poza Skandynawią zanotowała 2,2 mld koron przychodów (więcej niż w całym ub.r., w którym wyniosły one 1,43 mld) i 1,27 mld koron straty operacyjnej.

Wycofanie się z Polski do lata 2025 roku

W lipcu prezes i CEO Viaplay Jørgen Madsen Lindemann zapowiedział nową strategię grupy. - Skupimy się na rynkach skandynawskich z nowym modelem operacyjnym, odpowiednim doborze treści, na rozwoju działalności w Holandii, która wkrótce osiągnie zyskowność oraz na sprzedaży naszych treści na rynkach zagranicznych poprzez Viaplay Select - powiedział.

Platforma poinformowała wówczas w komunikacie, że zakończy działalność w krajach bałtyckich (Litwa, Łotwa, Estonia). Podała, że w Polsce, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Wielkiej Brytanii możliwe jest ograniczenie działalności, sprzedaż całego biznesu, wycofanie się lub znalezienie partnera.

Borykająca się z problemami finansowymi firma dwukrotnie przekładała publikację sprawozdania finansowego. Nie udało się tego uczynić zgodnie z zapowiedzią 30 listopada, tylko dopiero 1 grudnia. Podano wówczas nowy termin wycofania się z Polski. - Wycofamy się z krajów bałtyckich i Polski do lata 2025 roku - zapowiedział szef Viaplay.

W ofercie Viaplay na naszym rynku są m.in. prawa do Premier League, Bundesligi, gal KSW i Formuły 1. Canal+ jest jednym z partnerów platformy na naszym rynku. Posiada sublicencję na pokazywanie dwóch meczów podczas każdej kolejki. Za 6-letnią licencję na Premier League na kilka krajów Viaplay miał zapłacić 2 mld euro, znacznie więcej niż wcześniej płacili inni nadawcy.

Dołącz do dyskusji: Canal+ i PPF chcą objąć ponad 25 proc. udziałów w Viaplay

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl