Warner Bros. Discovery odstępuje od fuzji z Paramount
Koncern Paramount Global na koniec 2023 roku nie osiągnął oczekiwanych przychodów, ale odnotował niespodziewany zysk kwartalny w wysokości 514 mln dolarów, czyli 77 centów na akcję. Serwis streamingowy Paramount+ zyskał w kwartał 4,1 mln nowych subskrybentów i ma ich już 67,5 mln. Paramount Global nie połączy się z Warner Bros. Discovery, o czym mówiło się nieoficjalnie jeszcze kilka tygodni temu.
Na koniec roku 2023 przychody Paramount Global wyniosły 29,65 mld dolarów wobec 30,15 mld dol. na koniec 2022 roku.
Strata operacyjna wyniosła na koniec 2023r. 451 mln dolarów, rok wcześniej koncern notował zysk w wysokości 2,34 mld dolarów. Jak wyjaśniono w raporcie, spółka zmagała się ze spowolnieniem na rynku reklamowym (spadek przychodów w tym obszarze o 15 proc. rdr.)
Rośnie Paramount, streaming coraz bliżej rentowności
Flagowa usługa strumieniowa Paramount+ w czwartym kwartale roku 2023 zyskała 4,1 miliona nowych subskrybentów. Ubiegły rok zamyka z 67,5 milionami subskrypcji. Platforma odnotowała 69 proc. wzrost przychodów rok do roku. Tylko w czwartym kwartale cały segment streamingu wypracował 1,86 mld dol. przychodów (+34 proc. rdr). Wydatki wzrosły z 1,97 mld dol. do 2,34 mld dol. (rok do roku, analogiczne kwartały).
W całym 2024 streaming w Paramount był nierentowny – skorygowana strata OIBDA wyniosła 1,66 mld. Zyski z reklam dały 1,79 mld dol., a z subskrypcji 4,93 mld dol.
Firma spodziewa się osiągnąć rentowność Paramount+ do 2025 roku. Globalne ARPU (przychód na użytkownika) Paramount+ wzrosło o 31 proc. rok do roku.
Paramount odnotował 27 proc. wzrost rok do roku globalnej liczby godzin oglądania w swoich usługach strumieniowych - Paramount+ i Pluto TV.
- Patrząc w przyszłość, nadal koncentrujemy się na maksymalizacji zwrotu z naszych inwestycji w treści i skalowaniu streamingu, jednocześnie przekształcając bazę kosztową naszej działalności - powiedział dyrektor generalny Bob Bakish w komunikacie prasowym.
Dyrektor finansowy Naveen Chopra dodał: - Dowiedzieliśmy się, że subskrybenci Paramount+ spoza Stanów Zjednoczonych spędzają prawie 90 proc. czasu z naszymi globalnymi hollywoodzkimi hitami, co oznacza, że możemy utrzymać ich zaangażowanie, jednocześnie zmniejszając nasze inwestycje w treści, które nie są dystrybuowane na całym świecie. W niektórych przypadkach zmiana ta spowoduje wolniejszy wzrost liczby abonentów międzynarodowych.
Zobacz: Zwolnienia w Paramount Global
Telewizja w Paramount trzyma się mocno
W segmencie telewizyjnym zyski i przychody napędzały widowiska sportowe, w tym najchętniej oglądany sezon sezon regularny NFL na CBS od 1998 roku. Ponadto sieci kablowe Paramount
wyprodukowały 4 z 5 najpopularniejszych seriali rozrywkowych dla dorosłych w 2023 roku.
Jednak przychody koncernu z usług telewizyjnych na koniec 2023 roku wyniósł 20,08 mld dol. przy stracie 8 proc. w skali roku. Skorygowana OIBDA spadła o 12 proc. rok do roku do 4,8 mld. Dolarów,
W segmencie filmowym na koniec 2023 roku Paramount Global wypracował 2,96 mld przychodów (20 proc. straty rok do roku). Skorygowana strata OIBDA wyniosła 119 mln dolarów.
Nie będzie fuzji z Warner Bros. Discovery
Warner Bros. Discovery wycofał się z możliwej fuzji z Paramount Global. Rozmowy na ten temat miały miejsce w styczniu, po grudniowym spotkaniu dyrektora generalnego Warner Bros. Discovery Davida Zaslava z dyrektorem generalnym Paramount Global Bobem Bakishem.
Zobacz: Byron Allen chce kupić Paramount Global za 30 miliardów dolarów
Jak podaje CNBC, negocjacje wstrzymano. Paramount zamiast tego szuka możliwości sprzedaży Skydance Media, studia filmowego i telewizyjnego prowadzonego przez Davida Ellisona. W tym kierunku spółka nadal przeprowadza proces due diligence dotyczące potencjalnej transakcji.
Podczas gdy NBCUniversal nie jest zainteresowany nabyciem aktywów Paramount Global, istnieje możliwość zawarcia umowy handlowej. Mogłoby to przybrać formę fuzji dwóch usług streamingowych, Peacock i Paramount+, lub umowy pakietowej między nimi. Wszelkie ustalenia będą prawdopodobnie zależeć od wyniku rozmów o Skydance.
Paramount Global ma w swoim portfolio takie marki jak CBS, Showtime, MTV, Comedy Central, Nickelodeon, Paramount Pictures.
29 lutego cena akcji Paramount Global wynosiła 11,38 dol. przy wzroście kursu o 2,89 proc.
Dołącz do dyskusji: Warner Bros. Discovery odstępuje od fuzji z Paramount
"W całym 2024 streaming w Paramount był nierentowny"