SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Kuba Wojewódzki” stracił widzów. TVN chce odświeżyć program

Zakończoną we wtorek 17. edycję programu „Kuba Wojewódzki” śledziło o 110 tys. widzów mniej niż serię emitowaną rok temu. Mimo spadku talk-show dał TVN pozycję lidera rynku i z reklam przyniósł 11 mln zł. Stacja zapowiada zmiany w programie.

Kuba Wojewódzki, fot. TVNKuba Wojewódzki, fot. TVN

17. edycja talk-show „Kuba Wojewódzki” nadawana była we wtorki o godz. 22.30 w okresie od 2 września br. do 25 listopada br. Jej średnia oglądalność wyniosła 1,33 mln widzów, co przełożyło się na 14,29 proc. udziału w grupie 4+ i 16,26 proc. w 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Oznacza to, że jesienią tego roku program cieszył się o 110 tys. widzów mniejszą oglądalnością od nadawanej rok temu 15. edycji. Oglądało ją bowiem 1,44 mln osób przy udziale wynoszącym 16,35 proc. w grupie 4+ i 20,10 proc. w 16-49 (dowiedz się więcej). Z kolei 16. seria, którą można było śledzić wiosną br., przyciągała średnio 1,34 mln widzów, co zapewniło stacji odpowiednio 14,94 proc. i 19,18 proc. udziału (więcej na ten temat).

Najchętniej oglądanym odcinkiem „Kuby Wojewódzkiego” w 17. sezonie był ten pokazany 7 października br., w którym gościli Maciej Maleńczuk i Agustin Egurolla. Zgromadził on przed telewizorami 1,55 mln widzów. Na drugiej pozycji uplasowało się wydanie z Anną Starmach i Maciejem Stuhrem z 4 listopada (1,53 mln oglądających).

Topowe odcinki „Kuby Wojewódzkiego”

Wirtualnemedia.pl

Wszyscy 4+

Data

AMR

SHR %

07-10-2014

1552401

17,82%

04-11-2014

1534262

16,98%

28-10-2014

1427068

16,77%


Telewizja TVN w czasie emisji „Kuby Wojewódzkiego” pozostała zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Na drugiej pozycji z wynikiem 11,02 proc. znalazł się Polsat, emitujący filmy fabularne. Trzecia była TVP2 („Magazyn Expressu Reporterów”, cykl dokumentalny „Świat bez fikcji”; 10,48 proc.), a czwarta - TVP1 (filmy, mecze, seriale „Rzeka” i „Pacyfik”; 5,23 proc.). Natomiast w grupie komercyjnej kolejność stacji była taka sama.

Oglądalność talk-show na tle konkurencji

Wirtualnemedia.pl

Wszyscy 4+

16-49

Stacja

AMR

SHR %

SHR %

TVN - KW

1334026

14,29%

16,26%

Polsat

1029069

11,02%

13,85%

TVP2

978069

10,48%

7,27%

TVP1

488216

5,23%

5,10%

 

Wpływy reklamowe z 13 odcinków jesiennej serii talk-show wyniosły 11,1 mln zł. Dla porównania nadawana rok temu edycja, licząca 15 odcinków, przyniosła z reklam 22,3 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Bogdan Czaja, zastępca dyrektora programowego Grupy TVN, w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, spadek widowni programu tłumaczy m.in. słabszymi wynikami „Prawa Agaty” poprzedzającego w ramówce talk-show „Kuby”. - Widzimy też, że coraz bardziej oglądalność programu zależy od doboru gości. Będziemy pracować nad tym, by zaproponować widzom nowe twarze, mamy też inne pomysły - mówi Czaja. Szczegółów nie zdradza.



Talk-show „Kuba Wojewódzki” oglądać można też w serwisie wideo na żądanie Player.pl, gdzie poza odcinkami emitowanymi w TVN, zobaczyć można też ciąg dalszy każdej rozmowy. Stacja nie ujawnia, jaką program cieszy się popularnością w sieci.

Dołącz do dyskusji: „Kuba Wojewódzki” stracił widzów. TVN chce odświeżyć program

26 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
m.
W tym sezonie goście byli wyjątkowo nudni i nieatrakcyjni :)
odpowiedź
User
Dina
Idealna zmiana? Zmiana prowadzącego
odpowiedź
User
pavv
Co widziałem zajawkę programu to albo stwierdzałem, że ta osoba już była, albo, że nie mam pojęcia kto to jest. W sumie może obejrzałem 2 odcinki i na szybko badając oglądalność to spadek był o około połowę.
odpowiedź