„Lego Ninjago” najchętniej kupowanym pismem dziecięcym, „Tomek i Przyjaciele” z największym wzrostem
W sierpniu br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród pism dla dzieci znalazło się „Lego Ninjago”. Największy wzrost w zestawieniu zanotował „Tomek i Przyjaciele”, a na czele spadków znalazł się „Mój Kucyk Pony” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Z danych Związku Kontroli i Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że sprzedaż ogółem miesięcznika „Lego Ninjago” (Media Service Zawada) w sierpniu 2017 roku wyniosła 48 343 egz. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej tytuł zanotował spadek wynoszący 9,32 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugie miejsce (z czwartego) awansowały „Zabawy i Marzenia z Barbie” (Egmont Polska) ze średnim wynikiem na poziomie 45 866 egz., wyższym o 13,41 proc. niż rok wcześniej
Podium uzupełnia magazyn „Lego Nexo Knights” (Media Service Zawada) z wynikiem na poziomie 40 153 egz., po spadku o 7,61 proc.
4. lokatę (po awansie z 7.) zajął miesięcznik „Scooby - Doo!” (również Media Service Zawada), którego średni wynik zwiększył się o 7,28 proc. do 38 144 egz.
- Media Service Zawada z sukcesem od wielu lat dba o siłę swojego portfolio, w którym znajdują się liderzy segmentu prasowego skierowanego do dzieci jak np. „Lego Ninjago”. Nieustającym zaufaniem zarówno czytelników, jak i reklamodawców cieszą się tytuły znajdujące się w ofercie wydawnictwa od ponad 10 lat - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Kinga Zarzycka, dyrektor marketingu Media Service Zawada. - Dobrze znany dorosłym i dzieciom magazyn „Scooby - Doo!” w sierpniu 2017 zanotował siedmioprocentowy wzrost sprzedaży w stosunku do zeszłego roku, czym ugruntował swoją mocną pozycję na rynku. Wydawca stawia również na nowości oparte na najpopularniejszych markach. Na jesieni bieżącego roku wydawnictwo wprowadziło magazyny „Blaze i Megamaszyny” (emisja bajki na kanałach Nickelodeon, Nick Jr i Puls2), „Wissper” (emisja na MiniMini+ oraz TVP ABC) oraz „Play-doh” skierowane do grupy przeszklonej - dodaje.
Z dziesiątego na dziewiąte miejsce awansował magazyn „Tomek i Przyjaciele” (Egmont Polska) ze średnim wynikiem na poziomie 23 382 egz. W porównaniu do sierpnia 2016 roku pismo to zanotowało wzrost wynoszący 17,59 proc. - największy w zestawieniu.
Największy spadek, wynoszący 28,18 proc. do 36 201 egz., odnotował z kolei „Mój Kucyk Pony” (Egmont Polska). W zestawieniu spadł on z miejsca 2. na 5.
W sierpniu 2017 roku w porównaniu do lipca 2017 roku największym wzrostem sprzedaży ogółem (o 18,64 proc.) również pochwalić się mógł „Tomek i Przyjaciele”.
Najwięcej w tym ujęciu stracił magazyn „Lego Nexo Knights” - było to 27,62 proc.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: „Lego Ninjago” najchętniej kupowanym pismem dziecięcym, „Tomek i Przyjaciele” z największym wzrostem